Povijest utrka uglavnom pamti uspješne, pobjednike, no ima i iznimaka, britanski vozač Perry McCarthy redovno se pojavljuje na listama najneuspješnijih vozača u povijesti Formule 1…
…no nema ga na popisima najgorih, za razliku od drugih vozača na tim listama, poput na isti datum 1947. rođenog Austrijanca Otta Stuppachera, koji je u tri pokušaja kvalifikacija 1976. prosječno kasnio 18 sekundi po krugu za najbržim.
Usprkos tome, nakon diskvalifikacije McLarenovih vozača dobio je pravo startati u Monzi – što je saznao kod kuće, jer je razočaran neuspjehom otišao natrag u Austriju prije utrke! McCarthy nije bio mnogo uspješniji, a njegov prvi nastup u pretkvalifikacijama na VN Španjolske 1992. zabilježen je kao najkraći debi u F1 povijesti: trajao je točno 18 metara!
Nije uspio izaći niti iz pit lanea zbog kvara na bolidu. Tijekom 1992. pokušao se kvalificirati još sedam puta, neuspješno, a karijera mu je završila kada je Andrea Sassetti, vlasnik njegove momčadi Andrea Moda (talijanski proizvođač cipela) završio u zatvoru, a momčad isključena iz natjecanja zbog nanošenja štete ugledu sporta!
Zapravo, upravo je ta momčad svojim amaterizmom i povezanošću sa sumnjivim poslovima bila jedan od glavnih razloga za uvođenje vrlo skupe pristupne takse koju moraju platiti sve nove F1 momčadi.
Usprkos povremenim testiranjima za Benetton i Williams te pet startova na Le Mansu bez i jednog dolaska do cilja, to je bio kraj priče o utrkama na vrhunskoj razini. Nigdje se nije osramotio niti radio greške, no uistinu nije imao sreće – no nadoknadio je to sjajnom sposobnošću pripovijedanja o neuspjesima koje je proživio.
Svoju nevjerojatnu karijeru opisao je u fantastično zabavnoj autobiografiji ‘Flat out, flat broke’, u kojoj je jedan od najfascinantnijh detalja to da je svoju sezonu u Formuli 1 dijelom financirao vodeći engleske ljubitelje kao turistički vodič na utrke na kojima se pokušavao kvalificirati!
No svi se analitičari uglavnom slažu da je McCarthy, ako ne svjetska klasa, ipak bio mnogo talentiraniji od postignutog, no nažalost nikada nije uspijevao privući sponzore koji bi isfinancirali njegove nastupe.
A kada je jednom došao na glas kao nesretan, pa makar, primjerice, odustajanja na Le Mansu nisu bila njegove greške, teško je naći novi angažman. Zanimljivo je kako je McCarthy bio originalni, crni ‘Stig’ u prve dvije sezone popularne TV serije ‘Top Gear’.