Peter Collins, nesuđeni svjetski prvak Formule 1, poginuo 3. kolovoza 1958.

Peter John Collins (1931. – 1958.) je Monzi 1956., na posljednjoj, odlučujućoj utrci prvenstva Formule 1, bio je vodeći u trenutku kad je legendarni Fangio morao odustati zbog kvara te mu je, uz pobjedu, mogao oduzeti i titulu svjetskog prvaka, no postupio je nesebično…

Kad je tijekom zaustavljanja zbog promjene guma uočio Maestra kako tužno stoji kraj svog pokvarenog bolida, izašao je iz kokpita i pustio ga da dovrši utrku, potvrđujući obranu naslova. Collins je sve prepustio El Maestru i zaradio titulu ‘Kralja fairplaya’…

A preostali Ferrarijev vozač Luigi Musso nešto ranije negativno odgovorio na prijedlog momčadi da pusti Fangia u svoj bolid. ‘Ne bih bio ponosan da sam pobijedio Fangia zbog njegove loše sreće.’, kasnije je izjavio Collins.

– Imam samo 25 godina i dovoljno vremena da svojom zaslugom osvojim prvenstvo. Fangio ga je ionako zaslužio ove sezone.’ Nažalost, bio je u krivu, poginut će ni dvije godine nakon toga, prije 62 godine, nikada ne postavši svjetski u Formuli 1. Samo u fair playu.

Peter Collins rođen je 1931. u Velikoj Britaniji. U dobi od 16 godina izbačen je iz škole, kad su ga uhvatili u markiranju, tijekom kojeg je vozio autiće u luna parku. Počeo je pomagati ocu u automehaničarskoj radionici i voziti utrke, sada pravih automobila.

Njegov talent uočili su ljudi iz tima Aston Martin i dali mu priliku u trkama sportskih automobila, gdje je bio vrlo uspješan. U Formuli 1 je isprva imao manje sreće, nastupajući za HWM, Vanwall i Maserati, no to se promijenilo kada ga je Enzo Ferrari 1956. pozvao u tim Ferrari.

Već u prvoj punoj sezoni pobijedio je na dvije utrke i došao nadomak naslovu, a dodao im je treću na svojoj domaćoj Velikoj nagradi 1958. Poginuo je na Nürburgringu, kada mu je bolid proklizao i kotačima zakačio jarak pored staze, lansirajući nesretnog Engleza među drveće.

Bilo je to samo dva mjeseca nakon smrti Luigija Mussa, dok će treća Ferrarijeva zvijezda i dobar Collinsov prijatelj Mike Hawthorn, osvojiti naslov, povući se iz utrka i poginuti u prometnoj nesreći početkom sljedeće godine. Bila su to opasna vremena.


Komentari

loading...