Peugeot 205 T16 je vozio Jean-Pierre Nicolas, jedan od najboljih svjetskih relijaša 70-ih, a spremao se odgovoriti brutalnom Audiju quattro, središnje ugrađenim 16-ventilskim turbobenzincem 1.8 snage 200 KS (u trkaćoj verziji 420 KS) i pogonom 4×4
Peugeot 205, ‘turbo-uspješan’ francuski automobil niže kase, koji je na tržište došao u rujnu 1983., imao je izvrsnu karijeru. Od 1983. do 1999. proizvedeno ih je u 5,3 milijuna. Posebice uspješan bio je u Njemačkoj, 1985. i 1986. najuspješniji uvozni automobil. U Njemačkoj osvaja najvažnija nacionalna priznanja, ‘Der Goldene Lenkrad’ (Zlatni volan), ‘Bester Kleinwagen’ (Najbolji mali auto) i ‘Auto des Jahres’ (Auto godine).
Privlačan automobil dugačak 3705, širok 1572 i visok 1350 mm. bio je razmjerno prostran (zahvaljujući međuosnom razmaku od 2420 mm) i prtljažniku od 290 litara. Elegantna je forma bila i aerodinamična (koeficijent otpora zraka od 0,35 tada je bio izvrstan za mali auto). Ali, imao je i ‘peh’ što je paralelno s njim predstavljen i iznimno uspješni Fiat Uno, novi hit niže klase, koji pa je u izboru za ‘Europski automobil 1984. godine’ osvojio prvo mjesto s 346 bodova. Drugi je bio Peugeot 205 s 325 bodova, a treći, zanimljivo Volkswagen Golf II, sa 156 bodova.
Posebno je zanimljiva bila sportska verzija Peugeot 205 GTi, predstavljen početkom 1984., a kao uvod u sportske modele Peugeotove uspješnice, pa i sam osnovni model, koji je predstavljen dva tjedna kasnije, 23. veljače 1983., testiran je prototip legendarnog sportskog modela Peugeot 205 T16. U Peugeotu su itekako bili svjesni velikom marketinškog potencijala novog modela, pa su paralelno razvijali sportski. Za razliku od osnovnog modela, s motorom poprečno ispred prednjih kotača i prednjim pogonom,
Peugeot 205 T16 (ili Peugeot 205 Turbo 16), što je pokazivalo da ima turbopunjač i 16 ventila. Promišljeno, zbog velikog mehaničkog i toplinskog opterećenja izveden je iz dizelskog obujma, sa željeznim blokom (aluminijski je bio već tradicija Peugeotovih benzinaca), obujma 1905 ccm. Zadržavanjem provrta od 83 mm, a smanjenjem hoda s 88 na 82 mm, obujam mu je smanjen na 1775 ccm. Peugeot 205 T16 bio je zvijezda relijaške sportske scene, čitatelji su ‘gutali’ podatke o njemu, kao s duplerice popularnog britanskog magazina Supercars Magazine.
Imao je DOHC razvod, s dva bregasta vratila i 16 ventila. Uz nizak kompresijski omjer (6,5:1), značajku prvih turbobenzinskih motora, turbopunjač KKK i neizravno ubrizgavanje Bosch K-Jetronic (kontinuirano), ispaljivao je 200 KS pri 6750/min, uz najveći okretni moment od 225 Nm pri 4000/min. Kako bi homologirao ovaj model, koji će dominirati svjetskim relijem u vremenu zastrašujuće Grupe B, Peugeot je potkraj 1984. uz pomoć karoserijske radionice Heuliez izradio 200 cestovnih primjeraka s dva sjedala, motorom u sredini i karoserijskim proširenjima.
Serijskih 200 KS nije bilo niti pola snage trkaće inačice, no bilo je više nego dostatno za pravu cestovnu raketu. Sportski tim kojeg je vodio Jean Todt, Peugeot 205 T16, s turbobenzincem snage 420 KS, s pogonom 4×4, osvaja svjetsko prvenstvo u reliju 1985. i 1986., Grupa B. Peugeot 205 T16 imao je, za reli, ‘pogođen’ omjer masa 45/55 posto (sprijeda/straga) te je, uz sportski ‘skockano’ podvozje te iznimno povoljnom omjeru mase i snage (2,2 kg/KS) postao ‘relijaška raketa’.
Uspjeh, uz konstruktorske titule, zaokružile su i vozačke (Timo Slonen i Juha Kankkunen). Od 1984. do 1986. osvojio je 16 WRC pobjeda, a danas je iznimno cijenjen kolekcionarski sportski automobil.