IN MEMORIAM

Pierre-Jules Boulanger, čelnik tvrtke Citroën, otac 2CV Spačeka, poginuo 12. studenoga 1950.

Foto: Alchetron

Pierre-Jules Boulanger, rođen 10. ožujka 1885. u gradiću Sin-le-Noble na sjeveru Francuske, kao djelatnik tvrtke Michelin, nakon što je preuzela posrnuli Citroën, prvo je potpredsjednik, a od 1937. i čelnik, koji je inicirao početak proizvodnje jednog od najslavnijih malih auta u povijesti, Citroën 2CV

Pierre-Jules Boulanger, nazivan Pierre Boulanger, rođen je 10. ožujka 1885. u gradiću Sin-le-Noble na sjeveru Francuske. Studirao je likovnu umjetnost, ali je odustao kako bi mogao raditi. Radio je u francuskoj vojnoj službi od 1906. do 1908. Nakon služenja vojnog roka otišao je u SAD, gdje se bavio raznim zanatima.

Pierre Boulange se vratio u Francusku 1914. i bio mobiliziran kao kaplar, te je postao zračni fotograf. Dobro se pokazao u službi, a rat je završio u činu kapetana, odlikovan Vojnim križem i Legijom časti. Poznanstvo s Marcelom Michelinom (stric mu je bio Édouard Michelin), dovelo ga je u tvrtku Michelin, koja 1934. preuzima bankrotirani Citroën.

Pierre Boulanger je odmah imenovan potpredsjednikom, a 1937. postaje predsjednik tvrtke Citroën. Odmah zahtijeva razvoj projekta TPV, francuskog ‘narodnog automobila’, čiji je razvoj počeo još 1934. Dvije godine kasnije napravljeno je 300 prototipova malog automobila sa zrakom hlađenim 2-cilindarskim bokser motorom, platnenim sjedalima i neovisnim ovjesom dugog hoda, radi mogućnosti vožnje lošim neasfaltiranim cestama.

Zbog II. svjetskog rata, koji je uskoro počeo, projekt se ‘zamrzava’ te će biti komercijaliziran tek krajem 1948. kao Citroën 2CV, kod nas poznatiji kao Spaček. U njegovo vrijeme nastaju i kombiji TUB i HY. Pierre-Jules Boulanger, čelnik tvrtke Citroën, otac 2CV Spačeka, poginuo je 12. studenoga 1950., u prometnoj nesreći, u središnjoj Francuskoj.

Autor