NA DANAŠNJI DAN

General Motors 27. travnja 2009. najavio gašenje legendarne marke Pontiac

Pontiac, stvoren 1920-ih, kao model game Oakland, a potom zasebna marka. ključni doprinos razvoju američkih automobila dao je 1960-ih, kad ga je vodio John Z. De Lorean, uvođenjem ‘muscle car’ ere…

Kad je 27. travnja 2009. najavljeno gašenje legendarne marke Pontiac, jedne od legendarnih američkih automobilskih marki i integralnog dijela priče o američkom snu, reakcije su bile žestoke. Grupa prodavača pokušala je nagovoriti General Motors da im prepusti marku, kako bi je pokušali održati na životu, no sve je bilo uzalud. 25. studenog 2009. s proizvodne je trake sišao posljednji američki Pontiac, a mjesec dana kasnije u Južnoj Koreji je proizveden i zadnji primjerak za kanadsko tržište.

Nestanak američke tvrtke Pontiac bio je dio velikog čistilišta američkih marki koje se odvija u zadnjih petnaestak godina: u vječna lovišta otišli su i Oldsmobile, Plymouth, Mercury, Geo, Hummer… Reorganizacija Velike trojke nije prošla bez žrtava.

Pontiac je stvoren 1920-ih, isprva kao model unutar game Oakland, a nedugo potom i kao zasebna marka. Ključni doprinos priči o razvoju američkih automobila dao je 1960-ih, kad ga je vodio John Z. De Lorean. Upravo je Pontiac GTO bio prvi automobil legendarne ere ‘muscle car’ modela, a tek malo iza legende o tom automobilu cijeni se i ona o modelima Pontiac Firebird, blizancu kultnog muscle-cara Chevrolet Camaro, omiljenom prijevoznom sredstvu Burta Reynoldsa u filmu ‘Smokey i bandit’.

Osamdesetih je Pontiac opet probio granice nudeći Pontiac Fiero, sportski dvosjed sa središnje smještenim motorom, pravi presedan za Detroit. Nakon toga je nažalost uslijedila silazna putanja simbolizirana modelom Pontiac Aztek, po mnogima najružnijim vozilom koje je ikada doživjelo serijsku proizvodnju.

Autor