Porsche 356: prvi model kultne tvrtke, sportska izvedenica Bube, predstavljen 17. ožujka 1949.

Premda je ime Porsche imalo priličan ugled u svijetu automobila zahvaljujući ponajprije velikim uspjesima bolida Auto Union trenutak u kojem je obiteljska tvrtka počela proizvoditi automobile teško da je mogao biti gori… 

Volkswagen još nije bio poznat izvan Njemačke, Ferdinand Porsche, glava obitelji bila zatočena u Francuskoj, a ostatak obitelji i ekipe skrasio se u dubokoj provinciji, u koruškom gradiću Gmünd, nedaleko austrijsko-jugoslavenske granice.

U ne baš zavidnoj situaciji razvili su prvi prototip sa središnje smještenim motorom, a potom i produkcijski model s motorom iza osi stražnjih kotača (po koncepciji Volkswagen Bube), nastao je nezaboravni, kultni Porsche 356.

Fluidni model (formu će naslijediti i slavni 911) dužine 3950, širine 1661 i visine 1301 mm imao je razmjerno kratak međuosni razmak od 2101 mm. Dorađen i ojačan 4-cilindarski zrakom hlađeni bokserski motor legendarnog modela Volkswagen Buba, ugrađen straga.  iz 1100 ccm razvijao je 40 KS pri 4200/min.

S ručnim 4-stupanjskim mjenjačem i uz ukupnu masu 744 kg prvi Porsche 356 je do stotke ubrzavao za 22,8 s i mogao je potegnuti tada solidnih 140 km/h, a prosječno je trošio 7,9 litara.

Nova tvrtka s novim proizvodom, locirana daleko od središta automobilske industrije, očajnički je trebala promociju, koja je došla vezom s Bernhardom Blankom, švicarskim hotelijerom i automobilskim entuzijastom, koji je već bio i zastupnik.

Prestona Tuckera za švicarsko tržište. Blank je financirao sudjelovanje na salonu u Ženevi 1949., gdje je 17. ožujka 1949. novinarima iz čitavog svijeta predstavljena nova marka.

Izloženi su po jedan kabriolet i coupe, uz još jedan automobil na raspolaganju za demonstracijske vožnje. 356 se svidio okupljenima, čak je i britanski list ‘The Motor’ vrlo pohvalno pisao o modelu, te se počela stvarati legenda koja traje još i danas.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

 


Komentari

loading...