IKONA ŽIVI I DANAS

Porsche 911 Carrera RS 2.7 (1972.), 50 godina njemačkog najbržeg automobila

‘Duck tail’ (pačji rep), ‘RS’ ili ‘2.7’, danas je Porsche 911 Carrera RS 2.7 poznat pod mnogim nadimcima…

Ipak, njegovo značenje ostaje jedinstveno: bio je to najbrži njemački serijski automobil svog vremena i prvi je serijski proizvodni model s prednjim i stražnjim spojlerima – baš zato je i dobio nadimak ‘duck tail’. Time je 1972. Porsche pokrenuo trend za stražnje spojlere na serijskim automobilima.

Prije otprilike 50 godina, Porsche je započeo s razvojem modela 911 Carrera RS 2.7. “911 Carrera RS 2.7 je zamišljen kao homologacijski specijalac. To je trebao biti vrlo lagan, brz sportski automobil,” prisjeća se Peter Falk, koji je tada bio voditelj testiranja automobila za serijsku proizvodnju u Porscheu. Iako se varijanta modela temeljila na 911, na kraju je postala novo osnovno vozilo za utrke i reli koje je sadržavalo mnoge tehničke inovacije. Najsnažniji model prve generacije modela 911 bio je prvi 911 koji je nazvan “Carrera” – kruna Porscheove ponude. Intenzivno se radilo na težini, aerodinamici, motoru i šasiji. Oko 15 inženjera razvijalo je automobil od svibnja 1972.

Porsche je u početku planirao izraditi 500 primjeraka kako bi homologirao 911 Carrera RS 2.7 za Group 4 Special GT automobile. Postao je cestovno odobreno vozilo za kupce koji su također željeli sudjelovati u utrkama. Dana 5. listopada 1972. novi je model predstavljen na Pariškom salonu automobila koji je održan u Porte de Versaillesu. Do kraja studenoga prodano je svih 500 vozila. Porsche je bio iznenađen uspjehom automobila i uspio je utrostručiti prodajne brojke do srpnja 1973. Proizvedeno je ukupno 1.580 primjeraka, a nakon što je proizvedeno 1.000. vozilo, Porsche 911 Carrera RS 2.7 je homologiran za Grupu 3 kao kao i Grupa 4. Opcijski paket opreme M471 doveo je do toga da Porsche napravi 200 laganih ‘Sport’ verzija automobila. Izrađeno je daljnjih 55 primjeraka trkaće verzije, 17 osnovnih vozila i 1308 touring verzija (M472).

Unutrašnjost modela 911 Carrera RS 2.7 ‘Light’ (M471) bila je sređena na osnovne stvari, prema zahtjevima kupaca i datumu proizvodnje. Između ostalog, izostavljena su stražnja sjedala, tepisi, sat, kuke za kapute i nasloni za ruke. Na zahtjev kupca, dvije lagane školjke sjedala zamijenile su teža sportska sjedala. Čak je i Porscheov grb na haubi u početku bio zalijepljen. U usporedbi s paketom opreme ‘Touring’ (M472), ‘Sport’ je imao 115 kilograma manje, uz masu praznog vozila od 960 kg. Cijena mu je bila 34.000 njemačkih maraka. Sport paket (M471) koštao je 700 njemačkih maraka, dok je Touring paket (M472) bio 2500 njemačkih maraka. Stoga je odabrani paket opreme definirao odgovarajuću verziju 911 Carrera RS 2.7.

2,7-litreni motor proizvodio je 210 KS pri 6.300 o/min i razvijao 255 Nm pri 5.100 o/min. To je omogućilo Sport verziji da ubrza od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, čime je 911 Carrera RS 2.7 postao prvi serijski automobil koji je probio barijeru od šest sekundi, koju je postavio njemački časopis ‘auto, motor und sport’. Najveća brzina prešla je granicu od 245 km/h. (Touring 6,3 sekunde, 240 km/h). RS 2.7 je tako postao je idealna sinteza između težine, performansi, aerodinamike i upravljanja.

Porsche muzej će od 20. rujna 2022. održati posebnu izložbu posvećenu 50 godina 911 Carrere RS 2.7.

Foto: Porsche

Autor