Chrysler Imperial iz 1953. prvi je klima uređaj ponudio kao opciju, Cadillac Eldorado Brougham iz 1957. serijski, a Climate Control je ugrađen 1964. u Cadillac Sedan de Ville iz 1964.
Danas ne možemo i ne želimo ni zamisliti život bez klima uređaja u automobilu, samo najjeftiniji osnovni modeli nižih klasa i poneka opsesivno olakšana sportska jurilica dolaze bez njega.
No do 1990. su u Europi automobili s klimom bili iznimno rijetki, osim u visokoj klasi. Većina inovacija došle su iz SAD, gdje su još prije II. svjetskog rata počeli nuditi razne inačice rashlađivanja kabine automobila.
Nash Ambassador iz 1938. bio prvi automobil s uređajem za hlađenje, prirodno, jer je bio dio korporacije Nash-Kelvinator, poznate upravo po hladnjacima.
Riječ je o modelu druge generacije, klasičnom američkom sedanu dugom 5,3 metra, s rednim 8-cilindarskim motorom, s dvije svjećice po cilindru i ventilima iznad glave (OHV).
Bio je poznat po pouzdanosti i izdržljivosti. No, njegov sustav za hlađenje kabine Nash-Kelvinator, još nije bio pravi klimatizacijski uređaj.
Tako da se čast prvog automobila s klimatizacijskim uređajem pripisuje modelu Packard 180 Touring Sedan iz 1940. Do rata su prodali oko 1500 tako opremljenih automobila. Masovnija je ugradnja u SAD počela 1950-ih.
Sljedeća su desetljeća prošla u znaku postupnog razvoja, ponajprije u pogledu smanjenja mase jedinica potrebnih za kvalitetno rashlađivanje, te u sve široj dostupnosti.
Prvi automobil koji je klima uređaj nudio u opciji bio je Chrysler Imperial iz 1953., a prvi koji je klima uređaj ugrađivao serijski bio je Cadillac Eldorado Brougham iz 1957.
U Europi je klima uređaj 1956. prvi ugradio Rolls-Royce. Sustav Climate Control, koji automatski podešava temperaturu i intenzitet ventilatora (automatski klima uređaj) bio je Cadillac Sedan de Ville iz 1964.
Vjerojatno će vas iznenaditi, prvi automobil s računalnom kontrolom klima uređaja bio je Volkswagen Passat iz 1988.