NA DANAŠNJI DAN

Prosper L’Orange, inženjer tvrtke Benz, 14. ožujka 1909. patentirao pretkomorni dizelski motor

Prosper L’Orange je inovacijom u sustavu samozapaljenja goriva (kompresijskog paljenja) omogućio razvoj automobilskih dizelskih motora

Komora predizgaranja dizelskog motora povezana je s cilindrom motora preko ograničenog prolaza, odnosno plamenika. To je omogućavalo bolje samozaoaljenje goriva, jer su se u manjem obujmu omogućavali bolji uvjeti za komprimiranje zraka, postizanje lokalnih temperatura od 800 Celzijevih stupnjeva i samozapaljenje ubrizganog goriva,

Tako je 14. ožujka 1909. nastao dizelski motor s podijeljenim prostorom za izgaranje, odnosno neizravnim ubrizgavanjem u pretkomoru. U radu, uski konus goriva raspršuje se prema plameniku pomoću mlaznice injektora s jednim otvorom. U to vrijeme nije postojala tehnologija za proizvodnju mlaznica s više otvora, a dizelski motori su koristili visokotlačni zrak za raspršivanje goriva izravno u cilindar.

L’Orange je također otkrio da dizelski motori s neizravnim ubrizgavanjem rade uglađenije i tiše od motora s izravnim ubrizgavanjem. Korištenje komore za predizgaranje smanjilo je opterećenje na strukturu motora, tako da se može učiniti manje teškim od motora s izravnim ubrizgavanjem.

Međutim, motori s neizravnim ubrizgavanjem zahtijevaju veći kompresijski omjer, oko 20:1, kako bi se kompenzirao veći omjer površine i volumena koji uzrokuje veći gubitak topline zbog punjenja cilindra. Također ih je teže pokrenuti kada su hladni, stoga su komore za predizgaranje opremljene električno grijanim žarnicama.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo