Prva kazna za brzinu naplaćena 28. siječnja 1896. u Londonu, 13 km/h bila je obijesna vožnja!

Walter Arnold je prije 124 godine uhvaćen kako londonskim ulicama vozi četiri puta brže od dopuštenih 2 mph (3,2 km/h) te je morao platiti kaznu od jednog šilinga…

Kad je Carl Benz 1886. konstruirao Benz Patent-Motorwagen, koji se smatra prvim automobilom u povijesti, vjerojatno nije mogao niti zamisliti da će u prometnim nesrećama u 21. stoljeću godišnje živote gubiti 1,3 milijuna ljudi. Najčešći razlozi? Prebrza vožnja i alkoholiziranost.

Prva kazna za prebrzu vožnju uručena je deset godina nakon što je Benz proizveo svoj Patent-Motorwagen. Prekršitelj je 28. siječnja 1896. bio Walter Arnold iz Peckhama, londonskog kvarta koji je proslavio Delboy iz Mućki.

Jurio je londonskim ulicama s ‘vratolomnih’ 8 mph (12,9 km/h), četiri puta brže od dopuštenog. Tada se u Londonu smjelo voziti samo 2 mph (3,2 km/h), izvan grada 10 mph (16 km/h).

Walter Arnold je u svojem ‘divljanju’ zaobišao gospodina sa zastavom i nekoliko minuta bio velika opasnost. Dežurni policajac ‘podivljalog’ vozača nije ganjao u nekakvom superautu s kraja 19. stoljeća, nego je jurećeg biznismena lovio na biciklu. Potjera je trajala čak 7,5 km.

Nakon što je zaustavljen kažnjen je jednim šilingom (jedna je funta tada imala 20 šilinga). Za običan puk nije to bilo ni malo, ali bogatom Arnoldu tek simbolično.

Bio je jedan od prvih prodavača automobila u Velikoj Britaniji, uvozio je Benzove automobile. Od 1896. do 1899. proizvodio i svoje automobile temeljene na Benzu.

Brzinski limit u britanskim je gradovima 1896. povećan s 2 na 7 mph (3,2 na 11,3 km/h), a s 10 na 14 mph (16 na 22,5 km/h) izvan, pritiskom novog ‘automobilskog  lobija. Policajci su brzinu tada mjerili ‘odokativno’, odnosno procjenom.

Ako vas iznenađuje prenizak limit, to nije bilo sve, ispred automobila morao je hodati čovjek s crvenom zastavom (Red Flag Act), koji je upozoravao prestravljene prolaznike i kočijaše na dolazak novog čuda zvanog automobil.

Prva žrtva automobila bila je pješakinja Bridget Driscoll, koja je 17. kolovoza 1896. u Londonu udarena brzinom 4 mph (6,4 km/h).

650.000 eura najveća je ikad plaćena kazna zbog prebrze vožnje. Švicarcu je 2010. u Mercedes-Benzu SLR-u izmjereno 297 km/h.

Kako je izgledao cestovni promet toga doba pogledajte na sljedećem videu:


Komentari

loading...