Raymond Mays, osnivač dva nezaboravna britanska trkaća tima, rođen 1. kolovoza 1899.

Thomas Raymond Mays (1899. – 1980.), uspješan britanski vozač brdskih utrka, upamćen je po osnivanju tima B.R.M. te konstruktorskom i vozačkom naslovu 1962. koju je osvojio Graham Hill, a posebice po slavnoj fotografiji iz 1924., na kojoj je uhvaćen kad je njegovom bolidu Bugatti usred utrke otpao kotač…

Već je desetljećima, bez ikakve sumnje, Velika Britanija neupitni centar trkaćeg svijeta. Ondje je smještena većina timova Formule 1, proizvođači automobila i komponenti za druge trkaće serije, razvojni i istraživački centri…

Nekada nije bilo tako, Otok je, premda zaljubljen u utrke i s aktivnom trkaćom scenom, bio vrlo slab na planu međunarodnih rezultata. Nakon povlačenja timova Sunbeam s Grand Prix utrka i Bentley s Le Mansa, ranih 1930-ih britanskih konstruktora nije bilo nigdje pri vrhu…

To će se ozbiljnije promijeniti tek sredinom 1950-ih, no u međuvremenu je jedan entuzijast, Raymond Mays, gotovo sam koliko-toliko održavao korak sa svijetom.

Ovaj je uspješan vozač brdskih utrka upamćen po mnogo stvari, uključujući i slavnu fotografiju na kojoj je 1924. na brdskoj utrci Caerphilly snimljen trenutak kad je njegovom Bugattiju usred vožnje otpao kotač, koji ga je potom pretekao…

U rodnom Bourneu s dvojicom partnera 1933. je osnovao English Racing Automobiles, skraćeno ERA. Prekrasni su trkaći automobili ove marke 1930-ih gotovo privatizirali britansku trkaću scenu, uz povremene uspjehe drugdje.

Gotovo svi proizvedeni primjerci postoje i danas, a mnogi kontinuirano pobjeđuju u raznim klasama, prvo u aktualnim,  a kasnije u natjecanjima oldtajmera. No Mays je želio pokoriti i ostatak svijeta, a za to je trebao poslužiti nakon rata i opet u Bourneu osnovan British Racing Motors, kraće B.R.M.

Tehnološki iznimno napredan V16 nije se pokazao pouzdanim, te je Mays izgubio kontrolu nad timom već ranih 1950-ih. Do smrti 1980. uglavnom se bavio izradom tuning dijelova za Fordove, a B.R.M. je ipak kasno procvjetao i do početka 1970-ih bio jedna od najboljih svjetskih F1 momčadi.

Konstruktorski naslov, kao i vozački za Grahama Hilla, 1962. su napokon doveli jednu od Maysovih tvrtki na sam vrh, ondje gdje ih je oduvijek zamišljao.


Komentari

loading...