NA DANAŠNJI DAN

Raymond Sommer, francuski as ‘lavljeg srca’, rođen 31. kolovoza 1906.

Foto: Agence de presse Meurisse

Raymond Sommer, rođen 31. kolovoza 1906. u francuskom Mouzonu, pored Le Mansa osvajao je i druge utrke izdržljivosti, brdske utrke, ali i kružne, uključujući i prestižnu VN Francuske 1936. vozeći Bugatti

Raymond Sommer potjecao je iz imućne obitelji, kojoj nisu bili strani ekstremni pothvati: stariji brat Roger bio je jedan od pionira avijacije i čovjek koji je 1909. oborio rekord braće Wright u duljini leta. No Raymond sve do 25. nije pokazivao nikakvu strast prema brzini, a onda je iz znatiželje počeo voziti utrke svojim sportskim modelom Chrysler. Već sljedeće godine osvojio je 24 sata Le Mansa, partner mu je bio Luigi Chinetti, i to nakon što je sam odvezao 20 sati.

Pobjedu je obranio i sljedeće godine, partner mu je bio Tazio Nuvolari, a nakon toga je u svakoj sljedećih pet utrka ondje vodio i odustajao zbog mehaničkih kvarova, jednom čak i kada je imao dvanaest krugova prednosti! Pored Le Mansa, Sommer je osvajao i druge utrke izdržljivosti, brdske utrke, ali i kružne, uključujući i prestižnu VN Francuske 1936., vozeći Bugatti. Uglavnom je nastupao u privatnim automobilima, a ne kao tvornički vozač.

Tijekom rata bio je jedan od nekolicine vozača utrka aktivnih u francuskom Pokretu otpora, a kad je oružje utihnulo vratio se utrkama. Često je tijekom karijere vozio crvene bolide. Enzo Ferrari ga je cijenio i rado zvao, pa je tako Sommer bio prvi netalijanski vozač tima Ferrari. S nekoliko je pobjeda potkraj 40-ih pokazalo da još ima brzine.

Raymond Sommer je utjecajem i reputacijom pomogao da se Ferdinand Porsche i Rudolf Uhlenhaut oslobode iz zatvora nakon II. svjetskog rata. Poginuo je 10. rujna 1950. u manjoj francuskoj utrci za upravljačem bolida Cooper. Sjećanje na njega nije kompletno bez spomena kako mu je nadimak bio ‘lavlje srce.’

Vozio je koji god je trkaći automobil bio na raspolaganju, uvijek dajući sve od sebe i nikada se ne predajući. Često je pretjerivao u tome, pa bi se njegovi automobili kvarili, no zbog pristupa bio je jedan od najpopularnijih vozača onog vremena, kako među publikom tako i među konkurentima.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo