Renault Clio V6 (2000.): veliki jubilej malog sportskog napuhanca

Nabildani Clio debitirao je kao koncept na salonu automobila u Parizu 1998. i kao serijski automobil 2000. godine

Renault slavi 20. godišnjicu kultnog mališana. Clio Sport V6, jednog od najznamenitijih i najcjenjenijih modela koje je ikad proizvela njegova specijalizirana divizija – Renault Sport.

Od otkrivanja originalnog koncepta na salonu automobila u Parizu 1998. godine pa sve do današnjih dana, Clio V6 oduševio je automobilske entuzijaste svojom usmjerenošću prema  performansama i ekstremnim konceptom pozicioniranja motora. Sve to je V6 izvedbi osiguralo da ima više zajedničkog sa super automobilima i rally modelima iz skupine B koji su vozili ’80-ih. Nevjerojatna je pomisao kako je ovaj model izrastao na temeljima kompaktnog gradskog modela s prednjim pogonom, u milijunskoj tiraži, a koji i dan danas služi vlasnike.

Na lansiranju, Clio V6 jednostavno nije imao premca. To je bio jedini hatchback sa središnje postavljenim motorom na svijetu, nudeći odlične performanse u usporedbi sa skupljim i prestižnim sportskim automobilima.

Renault Clio V6 brojio je 251 KS, vozio se na 18-colnim O.Z naplatcima. Najbolje od svega, taj trolitreni monstrum u tako malom automobilu bio je smješten iza vozača i suvozača.

Ubrzanjem 5.8 sekundi do 100 km/h i krajnjom brzinom od 232 km/h (iako zasigurno ide više) dovoljno govori o surovom temperamentu. Ovaj automobil svakim novim ubrzavanjem oduševljava rijetke vlasnike, zvukom, doživljajem, osmijeh se sam pojavljuje na licu.

Ekstremni model pojavio se u nekoliko inačica – Trophy, Phase 1 (1.513 primjeraka) i Phase 2 izvedbi (1.309 primjeraka), a dvije navedene faze trajale su od 2001. do 2005.

Dodatnu ekskluzivnost Clio V6 je dobio kroz limitiranje i ograničenu seriju proizvodnje. Proizvodnja verzije s desnim volanom bila je ograničena na 400 automobila godišnje, a u najavi 2000. godine već je bilo zaprimljeno 500 narudžbi za verzije s volanom na desnoj strani. To je sve govorilo o traženosti i popularnosti ovog modela. Individualni broj izrade svakog automobila bio je prikazan na pločici postavljenoj na središnjoj konzoli.

Dojam je sigurno naglasio i sjajni i neponovljivi Jeremy Clarkson, koji je tada posebno komentirao: “U mojoj garaži snova od deset automobila, Clio V6 sigurno bi našao svoje mjesto, bez dileme!”.

Dvadeset godina nakon službene najave, Clio V6 je traženiji više nego ikad, a preživjeli primjerci sada se prodaju za dvostruko više iznose, kada su bili novi novcati. Njegov specijalizirani dizajn i rijetkost osiguravaju mu epitet – modernog klasika.

Svakako jedan od vrhunaca u povijesti Renaulta, Clio V6 odražava strast tvrtke prema inovacijama i visoko fokusiranim cestovnim automobilima. Njegova predanost beskompromisnom iskustvu u vožnji i dalje sigurno ostavlja utisak na svaki idući model iz Renault Sport programa.

 

foto: Renault

 

Komentari