NA DANAŠNJI DAN

Rudolf Caracciola, njemački ‘Kišni majstor’, jedan od najvećih vozača u povijesti, rođen 30. siječnja 1901.

Mercedes-Benz Group Media

Rudolf Caracciola, legendarni majstor vožnje u kišnim uvjetima i najveći vozač stare staze Nürburgring, rođen je 30. siječnja 1901. u Remagenu

Na slici: Rudolf Caracciola (desno), pobjednik VN Italije u Livornu, 12. rujna 1937. i drugoplasirani Hermann Lang (lijevo)

Rudolf Caracciola je triput je bio pobjednik Europskog prvenstva vozača, najbližeg međuratnog ekvivalenta kasnijem Svjetskom prvenstvu Formule 1, triput europski prvak na brdu, a 1932. postaje prvi netalijanski pobjednik utrke Mille Miglia. To će napraviti još samo Stirling Moss. Najvećim dijelom karijere Caracciola je bio vezan za Mercedes-Benz.

Šest pobjeda na VN Njemačke, većina na slavnoj stazi Nürburgring, rekord je koji nikada nije dosegnut, a 1938., bolidom Mercedes-Benz W125 na autocesti Frankfurt – Darmstadt, postigao je nevjerojatnih 432,7 km/h, što je na otvorenoj prometnici oboreno tek 2017. Svako Zlatno razdoblje u povijesti autoutrka podjednako je to postalo zahvaljujući fascinantnim bolidima i iznimnim talentom vozača koji su se u isto vrijeme nadmetali.

Tridesetih godina tri se vozača izdižu iznad svih – Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer i Rudolf Caracciola – te se navode u svim relevantnim listama Top 20 vozača svih vremena. Rudolf Caracciola bio je svojevrsni Alain Prost svoga doba, neatraktivnost stila nije mu pribavila istu razinu legende, kakvu vežemo za Bernda i Tazija, ali bio je uspješniji od njih.

No, za razliku od Prosta, Caracciola je imao odliku najvećih, ako je padala kiša i ako su uvjeti na stazi bili užasni, moglo se uložiti Reichsmarke na njegovu pobjedu, s popriličnom sigurnošću. Ayrton Senna i Michael Schumacher? Svaka im čast, ali ako je postojao jedan najveći Kišni čovjek u povijesti utrka, zacijelo je to bio Caracciola.

Potomak napuljskih emigranata u Njemačkoj, Rudolf  Caracciola je na svoj 14. rođendan odlučio da će postati vozač utrka. Većim je dijelom karijere bio vezan za Mercedes-Benz, čije je automobile i prodavao, uzdržavajući se vođenjem predstavništava stuttgartske tvrtke. Lista njegovih velikih uspjeha i pobjeda predugačka je za ovaj članak, pa ćemo se prisjetiti samo tri detalja. Pobijedio je na Mille Miglia 1931., vozeći prekrasni Mercedes-Benz SSKL.

U čitavoj će se povijesti te utrke još samo jednom dogoditi da strani vozač i automobil otmu pobjedu Talijanima, učinit će to Stirling Moss 1955., također bolidom u Mercedes-Benz. Šest Caracciolinih pobjeda na VN Njemačke rekord je koji nikada nije dosegnut, a znamo li da je većina njih bila na slavnoj stazi Nürburgring, teško je ne smatrati ih još vrjednijima od današnjih. No najnevjerojatniji je rekord od 432,7 km/h u letećem kilometru, ostvaren u siječnju 1938. bolidom Mercedes-Benz W125 ,na autocesti Frankfurt – Darmstadt.

Možda i najveći vozač ikada, Bernd Rosemeyer, poginuo je pokušavajući premašiti tu brzinu, koja je na javnoj prometnici oborena tek 2017. Nakon 1945. Rudolf Caracciola se u nekoliko navrata neuspješno pokušavao vratiti utrkama, teške nesreće, na stazama Indianapolis i Bremgarten, nagnale su ga da zaključi karijeru. Potkraj 1950-ih dijagnosticirana mu je uznapredovala ciroza jetre te od toga umire 28. rujna 1959., u dobi od samo 58 godina.

Autor