NA DANAŠNJI DAN

Shekhar Mehta, kralj afričkih relija, rođen 20. lipnja 1945.

Chandrashekhar “Shekhar” Mehta najveći je reli vozač svih vremena s afričkog kontinenta

Shekhar Mehta je rođen 20. lipnja 1945. u Ugandi, u imućnoj obitelji indijskih imigranata, koji su ondje razvili poslovno carstvo koje i danas djeluje u okviru korporacije Mehta. Od malih nogu zainteresiran za automobile i vožnju, u dobi od 21 godine sportskim modelom BMW počinje nastupati na lokalnim natjecanjima. Bila su to turbulentna vremena, Indijci nisu bili baš popularni u Ugandi, što je kulminiralo 1972. kada su posebnim dekretom Idija Amina svi stanovnici te afričke države azijskog porijekla prognani, a njihova imovina prisvojena od strane države.

Shekhar Mehta je u tom trenutku već bio prilično cijenjen vozač relija, a nakon odlaska iz Ugande odabrao je život u Keniji, čije je i državljanstvo uzeo. Dakako, Kenija je imala najrazvijeniju relijašku scenu u Africi, a ondje je vožen i zahtjevni Safari, bez mnogo dvojbi najteži reli Svjetskog prvenstva. Upravo će na reliju Safari Mehta steći svjetsku slavu.

Reli Safari osvojio je rekordnih pet puta (1973., 1979., 1980., 1981., 1982.) i to u vremenu kada je bodovan za Svjetsko prvenstvo i posjećivan od strane najboljih svjetskih vozača. Svih je pet pobjeda ostvario za upravljačem sportskih modela iz korporacije Datsun – Nissan.

Na neafričkim relijima nastupao je samo povremeno, što je zapravo šteta, jer bi uz sustavniju kampanju zacijelo ostvario još pobjeda: dvaput je, recimo, bio na podiju Akropolisa. Relijem se prestao baviti nakon teške nesreće s timom Peugeot na Reliju faraona 1987., nakon koje je proveo nekoliko tjedana u komi. Oporavio se dostatno da se počne baviti organizacijskim radom, bio je predsjednik FIA-ine komisije za reli.

No poteškoće s jetrom, teško oštećenom u nesreći, komplicirale su mu život te je 12. travnja 2006. umro od hepatitisa u Londonu  Shekhar Mehta, najveći reli vozač svih vremena s afričkog kontinent, nije mogao preboljeti ispadanje voljenog Safarija iz kalendara suvremenog svjetskog prvenstva. Posljednji pravi svjetski reli pokleknuo je pred novim vremenom, koje više ne prihvaća takve izazove (premda se i danas vozi u sklopu afričkog prvenstva), pa je i njegov vladar otišao za njim.