Sigurnosni centar Volvo Cars slavi 20 godina od početka djelovanja i konstantnog rada na razvoju tehnologija

U prosjeku se dnevno razbije barem jedan potpuno novi Volvo, što je od ključnoga značenja u očuvanju položaja tvrtke Volvo Cars kao lidera u području automobilske sigurnosti sve do danas…

Još početkom godine švedska marka se pohvalila. Sigurnosni centar Volvo Cars slavi svoju 20. obljetnicu. U vrijeme kada ga je otvorio švedski kralj (2000. godine), bio je jedan od najnaprednijih laboratorija u svijetu, što u brojnim pogledima vrijedi i danas.

Sve do danas inženjeri Volvo Cars pomažu u sigurnom ispitivanju granica te uče na temelju stvarnih prometnih nesreća, budući da se tvrtka zalaže za budućnost u kojoj u novom Volvo automobilu nitko neće nastradati ili biti teže ozlijeđen.

„Zalagati se za sigurnost ne znači samo napraviti provjeru ili steći sigurnosne ocjene“, rekao je Thomas Broberg, jedan od glavnih inženjera sigurnosti tvrtke Volvo Cars i njezin veteran koji je u njoj zaposlen već dva desetljeća. „Sukladno svojoj predanost sigurnosti, mi utvrđujemo kako i zašto se događaju nesreće i ozljede, a zatim razvijamo tehnologiju koja će pomoći u sprječavanju tih nesreća. Nadamo se kako će naš pionirski rad nadahnuti druge da prate našu želju za smanjenjem broja žrtava u cestovnom prometu diljem svijeta.“

Laboratorij za sudare Sigurnosnoga centra Volvo Cars je višenamjenski objekt koji inženjerima sigurnosti Volvo Cars omogućuje rekonstrukciju nebrojenih prometnih situacija i nesreća te provedbu ispitivanja koja premašuju zakonske zahtjeve.

Laboratorij obuhvaća dvije ispitne staza duljine od 108 i 154 metra. Kraća je staza pokretna i može se postaviti pod kutom od 0 do 90 stupnjeva, što omogućuje ispitivanje sudara pod različitim kutovima i pri različitim brzinama ili simulaciju sudara između dva automobila koja se kreću. Automobili se mogu sudariti brzinom do 120 km/h.

Vani je prostor za provedbu ispitivanja sudara s prevrtanjem, a i scenarij slijetanja s ceste, prilikom kojih se automobili velikom brzinom lansiraju u jarak. Tu Volvo Cars nudi mogućnosti i spasilačkim službama da usavršavaju svoje sposobnosti spašavanja života, kao što je to učinio početkom ove godine, kada je s visine od 30 metara spustio nove automobile Volvo kako bi se simulirala velika šteta koja nastaje u ekstremnim scenarijima nesreća.

„Bez obzira na vrstu scenarija, mi ćemo ga ovdje, u Sigurnosnome centru Volvo Cars, ponovno rekonstruirati i podrobno analizirati. Moje je veliko nadahnuće činjenica da se svakim satom ispitivanja i analiza koje smo uložili sve više približavamo svojoj želji za budućnosti u kojoj nitko neće nastradati ili biti teže ozlijeđen u novom Volvo automobilu.rekao je Thomas Broberg.

U glavnoj dvorani za ispitivanje različitih sudara sprijeda, straga i s boka, koristi se ogromna barijera za sudar. Mase od nevjerojatnih 850 tona, a prema potrebi se može i pomicati uz pomoć zračnih jastuka.

Osim toga, postoji približno dvadesetak fiksnih i pokretnih barijera koje se koriste u ispitivanju sudara, uključujući i strukturu nalik losu, za simulaciju sudara koji uključuju te životinje.

Tijekom sudara automobil, lutke za testiranje i barijere opremljeni su senzorima koji inženjerima Volvo Cars omogućuju detaljno zahvaćanje cjelokupnoga niza događaja. Desetine kamera s ultra visokom rezolucijom također snimaju provedbu ispitivanja iz svih mogućih kutova.

Prije fizičke provjere sudara dotični je model automobila već obavio tisuće računalno simuliranih ispitivanja sudara. Sve prikupljene podatke potom inženjeri Volva koriste za razvoj sigurnijih automobila.

Kako tvrtka korača prema potpuno električnoj budućnosti, tako je i Sigurnosni centar posljednjih godina opremljen i spreman naročito za sigurnu provedbu ispitivanja sudara električnih automobila.

 

Komentari