57. ROĐENDAN

Simca 1301: francuska limuzina srednje klase, predstavljena 31. kolovoza 1966.

Foto: A1AA1A

Simca 1301 i 1501, limuzina i karavan klasične koncepcije, s uzdužno smještenim motorom sprijeda, a pogonom straga, te mjenjačem s četiri stupnja ili opcijskim automatikom

Nekada razmjerno prisutna na cestama, Simca 1301 i 1501, danas je iščezla, gotovo ne privukavši pažnju kolekcionara oldtimera, vjerojatno zato što je i kao nova bila vrlo kompromisan auto. Prethodnik 1300/1500 bio je dobar model za svoje vrijeme, no nasljednik je zapravo promijenio samo kozmetiku: središnji dio automobila ostao je posve jednak, a novi detalji, više kroma, mnogo veći prednji i, pogotovo, stražnji prevjes trebali su je lansirati klasu iznad.

Limuzina i karavan klasične koncepcije, s uzdužno smještenim motorom sprijeda, a pogonom straga, te mjenjačem sa četiri brzine ili opcijskim automatikom. Limuzina je bila duga 4460 mm, a karavan 4320 mm, auto je bio širok 1580, a visok 1420 mm. Uobičajene oznake baznih modela bile su LS, GL i GLS, a najpoželjnije su bile Spécial izvedbe. 1301 je uvijek imao motor od 1290 ccm, koji je ovisno o izvedbi razvijao 54-70 KS, dok je u 1501 ugrađivan motor od 1475 ccm, sa 69-81 KS.

Najveća brzina osnovnog modela limuzine bila je 135 km/h, a najsnažnijeg 160 km/h, dok su vrijednosti kod karavana bile 130 i 150. Gotovo su svake sezone vršene veće ili manje modifikacije, no ne može se govoriti o nekom velikom napretku ili redizajnu. Naglašeno je brzo ostarjela i predugo ostala na tržištu: nasljednik 1800 bio je planiran za 1971., no nikada nije realiziran.

 

Najbolje su strane serije 1301/1501 bile vrlo solidna prostranost i tradicionalna francuska udobnost, a najgora prilično naglašena sklonost prohrđavanju – mnogi smatraju da je upravo Simca bila u prosjeku najgora od svih velikih europskih marki na tom planu. Posebno ‘zgodan’ detalj bilo je propadanje brava na vratima zbog korozije, te je u prosjeku nakon 3-4 godine bilo moguće otključati ovaj auto bilo kakvim ključem odgovarajućih dimenzija. U Francuskoj ih se još može vrlo povoljno kupiti, želite li nesvakidašnji oldtimer.

Simca 1301 i 1501 bila je snažno bazirana na prethodnom modelu 1300 i 1500. Limuzina je bila duga 4460 mm, a karavan 4320 mm, široka 1580 i visoka 1420 mm. Uobičajene oznake baznih modela bile su LS, GL i GLS, a najpoželjnije su bile izvedbe Spécial. Simca 1301 je uvijek imala motor od 1290 ccm, koji je ovisno o izvedbi razvijao 54 do 70 KS, dok je Simca 1501 pokretana motorom od 1475 ccm, snage 69 KS do 81 KS.

Najveća brzina osnovnog modela limuzine bila je 135 km/h, a najsnažnijeg 160 km/h, a karavani su mogli potegnuti 130 i 150 km/h. Gotovo su svake sezone do 1975. pravljene manje ili već modifikacije, no ne može se govoriti o nekom velikom napretku ili redizajnu. uksuzni je 1501 ugašen 1970. kako ne bi preotimao kupce novom Chrysleru 160/180 – no prodaja tog modela bila je tako loša da je 1501 vraćen u ponudu 1973.

Autor

Preporučeni sadržaj