Ekspanzija električnih automobila, kojoj svjedočimo, trebala je nastupiti još sredinom 1980-ih, trokolicom Sinclair C5
Foto: Autocar
Sir Clive Marles Sinclair, britanski biznismen i izumitelj, rođen 1940., preokrenuo je naglavačke svijet kućnih računala revolucionarnim ZX Spectrum, a nakon toga je poželio učiniti isto i s tržištem gradskih vozila.
Trokolicu strukture od polipropilena, dugačku 1744 mm, široku 744 mm i visoku 795 mm, mase bez baterije 30 kg, s 12-voltnom olovnom baterijom 45 kg, konstruirao je i dizajnirao Lotus Cars. Pokretala se elektromotorom snage 250 W (0,34 KS).
Sinclair C5, električni automobil s tri kotača, postizao je 24 km/h i imao doseg 32 km. Uz veliku pompu i medijsku potporu, u koju su se uključili Stirling Moss, Ayrtona Senna… pušten je u proizvodnju 1985. Već krajem iste godine tvrtka je propala, nakon 17.000 proizvedenih primjeraka.
Zbog nepraktičnosti, vrlo loše sigurnosti i kratkog vijeka baterija postao je jedan od najismijavanijih proizvoda autoindustrije uopće. No, možda je to bio pravi, vizionarski proizvod, koji je nesretno na tržište stigao u krivo vrijeme…