NA DANAŠNJI DAN

Škoda 24. listopada 1945. nacionalizirana od strane čehoslovačkih vlasti

Škoda je razmjerno bezbolno prošla kroz najveći dio II. svjetskog rata, u tvornici je čitavo vrijeme tekla proizvodnja vojnih vozila, kamiona, a u manjoj mjeri i putničkih automobila, pod njemačkom upravom…

Foto: Škoda

No stoga je tvornica potkraj rata postala učestala meta savezničkih bombardiranja. Najžešći napad, 25. travnja 1945., gotovo je sravnio sa zemljom pogone. Nakon prolaska Crvene armije 8. svibnja 1945. nije ostalo praktički ništa upotrebljivo. Ipak, po završetku II. svjetsko rata odlučeno je da će se nastaviti proizvodnja nekolicine predratnih modela.

No država Čehoslovačka je rascijepala nekadašnji koncern čiji je vlasnik bio Emil Škoda i zasebne cjeline prvo nacionalizirala, a potom dala na upravljanje nadležnom komitetu.

 Škoda Rapid OHV Sedan (type 922), od 1938. do 1947. proizvedena u 1800 primjeraka

U zemlji bogate industrijske tradicije to je ipak funkcioniralo mnogo bolje nego drugdje i Škoda se ubrzo oporavila te do kraja 60-ih bila respektabilna marku, s dobrom prodajom i u kapitalističkom dijelu Europe.  Tehnološko i kvalitativno zaostajanje za Zapadom dogodit će se tek nakon sovjetske intervencije 1968., a veliki oporavak nakon preuzimanja od strane koncerna Volkswagen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin