Škoda Joyster – malo poznat koncept koji je oblikovao popularnu marku

Automobil za život i za radosti koje život nudi, slogan oblikovan za model Joyster, koji je 2006. godine Škoda predstavila u Parizu….

Kompakt s tri vrata otkrio je Škodinu viziju kako bi mogao izgledati mali automobil u budućnosti, a također je uvelike pomogao pri predstavljanju rješenja koja su kasnije pomogla u razvoju brojnih komponenti koja danas poznajemo. Njegova limun žuta boja pokazala je da će, umjesto konzervativnih menadžera, ovaj automobil ciljati na dinamične i mlade ljude.

Zbog svojih zanimljivih proporcija, Joyster je izgledao šire nego što zapravo jest, a sportski izgled zbog kratkog pregiba, stražnjeg dijela pomaknutog uz putnički prostor, robusnim i raširenim krilima te velikim alu felgama, čije su dimenzije bile daleko iznad tadašnjeg standarda unutar te kategorije vozila. Kao i prethodni konceptni modeli kao što su Roomster i Yeti, Joyster ima velike prozore te tamnoplavi A stupovi a prednja je maska bila  dominantnog izgleda sa modernim LED prednjim svjetlima.

Ispod velikog staklenog panoramskog krova unutrašnjost je smještena u četiri odvojena ali anatomski oblikovana sjedala te je sadržavala mnogo pretinaca za odlaganje koji su bili dovoljno velikih za prijenosno računalo ili digitalni fotoaparat. Kutije na stražnjoj strani prednjih sjedala mogu se izvaditi i pomoću integriranih remena mogu se koristiti kao ruksaci, jedna od čuvenih “Simply clever” solucija koje se mogu vidjeti i danas.

Na sredini kokpita, u dijelu gdje bi se očekivao audio sustav, nalazio se poseban pretinac namijenjen za prijenosno računalo koje se moglo koristiti i izvan vozila. Ideja je bila da se laptop može umetnuti u nadzornu ploču, a zatim koristiti za kontrolu raznih značajki, poput audio sustava i ambijentalne rasvjete – danas taj posao obavljaju infotainment sustavi osjetljivi na dodir.

Jiří Hadaščok, dizajner zaslužan za ovaj automobil tvrdi: „Masovna proizvodnja nikada nije bila ambicija, no željeli smo pokazati kako bi mogao izgledati model gradskog segmenta vozila, prvi automobil koji će kupiti mladi ljudi ili mlada obitelj. Iako Joyster nije bio prethodnica nijednog određenog modela, mnoga rješenja koja se koriste u njemu zapravo su se kasnije pojavila u Škoda vozilima. Na primjer, dizajn kotača korišten je u Roomster Scout i Fabia Scout, zatim velika ostakljena površina koja se proteže od krova kroz stražnjeg stakla, a zatim do vrata koja se pojavila u Rapid Spaceback modelu, a rešetka u obliku kvadrata bila je kasnije od koristi u drugim modelima. “

Zanimljiv model čija se dizajnerska ali i praktična rješenja mogu vidjeti na gotovo svim Škoda modelima današnjice zasigurno plijeni poglede u muzeju u Mladoj Boleslav, gdje i i izložen.

 


Komentari

loading...