DANAS NAJPOŽELJNIJA LIMUZINA

Škoda Superb (2001. – 2021.), mega uspješna priča od prvog dana, limuzina koja kvari planove i premium društvu

Superb je prvi put predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu u rujnu 2001. Štand tvrtke na prestižnom sajmu IAA bio je impresivan retro spektakl s temeljito restauriranom crnom limuzinom Superb 3000 iz 1939., model koji stoji inače izložen u Mladi Boleslava, u muzeju Škode…

Superb je od prvog paljenja reflektora i otkrivanja svoje linije, puno obećavao. Veliki međuosovinski razmak od 2.803 mm i vanjske dimenzije 4.803 x 1.765 x 1.469 mm garantirali su više nego dovoljno prostora za putnike u automobilu i njihovu prtljagu. Ovaj video zapis vratiti će vas na početak proizvodnje u listopadu 2001.

Prva proizvodena Škoda Superb izašla je 1. listopada 2001. iz proizvodnog pogona tvornice Kvasiny, koja je modernizirana po cijeni od oko 200 milijuna eura. Do kraja godine izgrađen je 581 primjerak. Model koji je izrastao na temeljima Volkswagen Passata (B5.5) će po mnogočemu ostati upamćen, mogao se pohvaliti kao prvi uopće automobil iz češke game, koji je nudio doživotno jamstvom mobilnosti.

Škoda Superb 3000 (foto: Škoda)

Za vlasnike je to značilo da će se, ako imaju problem na cesti, besplatno poslati službeno vozilo, uključujući vuču do ovlaštene radionice ako je potrebno, kao i druge usluge, poput pružanja zamjenskog automobila.

Superb je bio zastupljen s tri benzinska i dva dizelska motora u ponudi. Točnije, to su bili četverocilindrični motori 2.0, 85 kW/115 KS i 1.8 Turbo od 110k kW/150 KS, dok je šestocilindrični motor od 2,8 V6, 142 kW/193 KS bio prestižna opcija koja je pogurala Superb do brzina od 237 km/h.

Unatoč svojoj prostranosti i visokoj praktičnosti, Superb se također pokazao vrlo ekonomičnim, osobito ako se kupac odlučio za osnovni turbodizel od 1,9 TDI, 96 kW/130 KS sa standardiziranom potrošnjom goriva od 5,7 litara na 100 km. Najmoćniji od dizelskih sklopova imao je šest cilindara, motor od 2,5 TDI (114 kW) 155 KS uparen sa šesterostupanjskim mjenjačem s direktnim mjenjačem. Oba šestocilindrična motora također su dolazila s opcijskim automatskim mjenjačem Tiptronic s pet brzina.

Škoda Superb također je ponudila niz sigurnosnih značajki asortimanu češke marke: kočioni sustav dobio je standardni ABS sustav protiv blokiranja kočnica i EDS elektroničku blokadu diferencijala. ASR sustav protiv proklizavanja dobro je došao, osobito u slučaju turbo dizela i njihovog značajnog okretnog momenta. Šestocilindrični motori standardno su dolazili s elektroničkim stabilizacijskim sustavom ESP s pomoći pri kočenju.

Karoserija limuzine štitila je pet putnika ne samo svojom robusnom konstrukcijom, već i s četiri standardna zračna jastuka – konkretno s dva prednja zračna jastuka, te parom bočnih zračnih jastuka za prednja sjedala. Zračni jastuci za zaštitu glava putnika u oba reda sjedala već su se tada nudili uz pristupačnu cijenu u doplati. Bi-xenon svjetla također su bila dostupna, dok su zahtjevniji putnici mogli birati električno podesiva i grijana prednja sjedala, automatski klima uređaj Climatronic i navigacijski sustav s zaslonom u boji.

Kako je vrijeme prolazilo, Superb je nastavio povećavati svoje mogućnosti. Model iz 2005. donio je značajno povećanje varijabilnosti interijera. Nasloni stražnjih sjedala sada su podijeljeni u omjeru 1/3: 2/3, tako da se prtljažni prostor limuzine mogao povećati s 480 litara na 945 litara.

Proizvodnja prve moderne generacije u Kvasinyju završila je 17. ožujka 2008. nakon sedam godina. Ukupno 136.068 primjeraka sišlo je s proizvodnih linija. Osim u tvornici Kvasiny, ovaj model izrađen je i u Kini, Ukrajini i Kazahstanu. Ukupno je gotovo milijun i pol Superb modela, novijih generacija ugledalo svjetlo dana od 2001. godine.

U ožujku 2008. druga nova generacija modela Superb, debitirala je u Palexpu na Ženevskom jezeru. Ovaj put je imao karoseriju s inovativnim Twindoorom, koja je kombinirala prednosti limuzine i liftback varijante. Superb Combi stigla je otprilike godinu dana kasnije. 618.490 Superba druge generacije izgrađeno je između 2008. i 2015. Bili su popularni među kupcima i specijaliziranim medijima, a Top Gear, cijenjena britanska TV emisija, proglasila ju je „Luksuznim automobilom godine“ 2009. godine.

U veljači 2015. stigla je treća generacija modela. Škoda je još jednom podigla ljestvicu u pogledu izdašnog prostora za putnike i prtljagu, a velika je briga posvećena zaštiti okoliša i uvođenju inovativnih sustava pomoći.

U veljači 2015. treće izdanje Škoda Superba preuzelo je palicu, obradovavši oko svojim nepogrešivim i ukusnim dizajnerskim jezikom. Škoda je još jednom podigla ljestvicu u pogledu izdašnog prostora za putnike i prtljagu, a velika je briga posvećena zaštiti okoliša i uvođenju inovativnih sustava pomoći. Aktualni Superb, prije redizajna tako je postao prvi automobil češke marke s prilagodljivom dinamičkom kontrolom šasije (DCC), pomoći pri parkiranju i trozonskom klimatizacijom. Kasnije 2015. Škoda je lansirala Superb Combi verziju, po mnogima i danas najprostraniji automobil uopće dostupan za kupiti. Svojim nastupom, postala je ozbiljan igrač u poslovnoj klasi, u kojoj kvari posao i onima u premium društvu.

Foto: Škoda

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin