Prije devedeset godina, Škoda Auto je započela proizvodnju modela Superb u tvornici u Mladá Boleslav…
Ožujak 1935.: Škoda započinje serijsku proizvodnju povijesnog Superba. Model je to koji je brzo postao sinonim za udobno, profinjeno i dinamično iskustvo vožnje, čak i na lošim cestovnim površinama. Impresionirao je svojom prostranom unutrašnjosti – nudio je prijevoz do sedam putnika – bogatom opremom i izvanrednom izradom. Proizvodnja se nastavila do 1949. Godine 2001., legendarno ime se vratilo s prvom modernom generacijom Škode Superb. Sada u svojoj četvrtoj generaciji, Superb je dostupan kao limuzina ili Combi karavan, s izborom benzinskih i dizel motora, kao i blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima. Plug-in hibridne varijante, Superb Combi iV i Superb Hatch iV, nude električni domet do 120 km. Kupci se također mogu odlučiti za pogon na prednje ili sve kotače.
U proljeće 1934. Škoda je predstavila novu generaciju vozila s okvirom šasije okosnice i neovisnim ovjesom kotača. Do listopada te godine, tvrtka je odlučila nazvati svoj vodeći model ‘Superb’, udovoljavajući najzahtjevnijim kupcima. Serijska proizvodnja započela je u Mladá Boleslav u ožujku 1935. Prvi model, Škoda 640 Superb, pokretao je šestocilindrični motor koji je proizvodio 40,5 kW (55 KS). Od samog početka, Superb je imao hidrauličke kočnice i najsuvremeniji električni sustav od 12 V. Vrhunac ponude bio je 4,0-litreni V8 motor od 96 KS (70,7 kW). Nudeći izdašan prostor za do sedam putnika i njihovu prtljagu, Superb je bio dostupan s različitim duljinama međuosovinskog razmaka i stilovima karoserije, uključujući otvoreni krov i dizajn po narudžbi. Do završetka proizvodnje 1949. godine proizvedeno je približno 890 osobnih automobila i 1630 vojnih izvedenica – uključujući jedinstvenu verziju 4×4.
Superb odražava Škodinu stalnu transformaciju tijekom njene 130-godišnje povijesti. Nakon 50 godina pauze, ime je ponovno oživljeno u rujnu 2001. uvođenjem prve moderne generacije Škode Superb. Ova limuzina nudila je izniman unutarnji prostor i dolazila je s nizom motora koji su proizvodili između 85 kW i 142 kW (193 KS), uključujući vrhunski 2,8-litreni V6 s Tiptronic automatskim mjenjačem i bi-ksenonskim prednjim svjetlima za povećanu udobnost i sigurnost.
Sljedeće generacije, lansirane 2008., 2015. i najnovije 2023., dodatno su razvile nasljeđe Superba. Druga generacija predstavila je praktičniju varijantu limuzine i, po prvi put, Combi karavan verziju, nudeći snažnije, ali učinkovitije pogonske sklopove i opsežnu standardnu opremu. Treća generacija nastavila je ovu putanju, integrirajući napredne tehnologije i inovativni dizajn.

Nova, aktualna četvrta generacija kruna je ove priče koja slavi nestvarni rođendan. Na testu smo vozili 2.0 TDI varijantu u Laurin & Klemant izvedbi…