T-top, popularna vrsta sklopivog krova, patentiran 5. lipnja 1951.

T-top prvi je ugradio Chevrolet Corvette iz 1968., 17 godina nakon patenta, za što su zaslužni pooštreni sigurnosni standardi, pokazao se efektnim i korisnim tržišnim adutom jurilica…

Jedan od najznačajnijih američkih automobilskih dizajnera svih vremena, Gordon Buehrig, početkom 1950-ih radio je na projektu nekonvencionalnog sportskog automobila zvanog TASCO, za kojeg je izmislio inovativno rješenje otvaranja krova, koje je i patentirao.

Riječ je o takozvanom T-topu, koji odlazi korak dalje od poznatijeg Targa krova. Dok kod automobila s Targa krovom imamo čvrsti prednji i zadnji nosač, uz nesmetani pogled prema nebu među njima nakon skidanja čvrstog pokrova, T-top nudi dodatno ojačanje strukture u vidu čvrste šipke koja povezuje prednji i zadnji nosač.

Umjesto čvrstog krova na skidanje automobili s T-topom imaju dva manja pokrova koji se skidaju, a najčešće su napravljeni od sigurnosnog stakla.

Prvu ugradnju T-topa bilježimo tek 17 godina nakon patenta, na Chevrolet Corvette iz 1968. Popularnost ovog modela, u sprezi sa sve strožim sigurnosnim propisima, koji su navodili analitičare tržišnih trendova na pomisao da će klasični kabrioleti ubrzo nestati, doveli su do pojave niza modela s ovakvim rješenjem, poglavito tijekom 1970-ih i 1980-ih.

Rješenje se iz SAD-a ponajviše proširilo prema Japanu, tako da je niz klasičnih sportskih modela iz Zemlje izlazećeg sunca popularizirao T-top. No s pojavom Mazde MX-5 i procvatom klasičnih kabrioleta, kome svjedočimo od sredine 1990-ih, i Targa krov i T-top sve su rjeđe pojave.


Komentari

loading...