Tatra T77, jedan je od najinovativnijih automobila u povijesti, čehoslovačko ‘aerodinamično čudo’, zrakom hlađenim benzincem 3.4 V8 straga (!), sa 75 KS, mogao je potegnuti 150 km/h…
Tatra T77, fantastičan luksuzni automobil s motorom iza osi stražnjih kotača u praksi primijenio je aerodinamične ideje i konept kojeg je stvorio Pál Járay (1889. – 1974.). Veliki mađarski aerodinamičar u češkom je proizvođaču Tatra našao partnera za realizaciju aerodinamičkih analiza i projekata, sa senzacionalnim rezultatima.
No, pouzdani izvori tvrde da je to postignuto na testu modela u omjeru 1/5, čemu idu u prilog i realnije, dokumentirane, no i dalje vrlo impresivne vrijednosti nasljednika: 0,36 (T87) i 0,32 (T600). Istraživanja s linijama karoserije koje će pružati čim manji otpor zraku možemo pratiti gotovo od samih početaka razvoja automobila, no tek sredinom 1930-ih te ideje dospijevaju i u serijsku proizvodnju. Tatra T77 je imala koeficijent otpora zraka od samo 0,212!
Nigdje tako radikalno kao u Češkoj, gdje Tatra T77 prije gotovo devet desetljeća nudi zaobljene oblike i vertikalnu središnju peraju iznad straga smještenog motora, što je osiguralo i za današnje pojmove senzacionalnu aerodinamiku. Ako sami koncepti i nisu zaživjeli, neke od naprednih ideja koje je ostvario konstruktor Hans Ledwinka snažno su utjecale na budući razvoj automobilske tehnike.
Bila je zanimljiva po V8 motorom hlađenim zrakom i ugrađenim straga. Iz 3380 ccm ‘ispaljivao’ je 75 KS i postizao 150 km/h. Do 1938. proizvedeno je 249 primjeraka. Njegovim je predstavljanjem otvoreno novo razdoblje automobilske povijesti i danas ga se opravdano smatra jednim od najznačajnijih automobila ikada.
Nije sve bilo idealno, preteška i preslabog motora, nije u potpunosti iskoristila prednosti kapljičastog oblika – to će popraviti tek nasljednik Tatra T87. Nakon četiri prototipa proizvedeno je samo 249 serijskih primjeraka, koji su danas iznimno rijetki, a pretpostavljena im je vrijednost oko pola milijuna eura po primjerku.