IN MEMORIAM

Thierry Sabine, osnivač kultnog Paris-Dakar Rally, poginuo 14. siječnja 1986.

Francuski motociklist Thierry Sabine 1975. je organizirao utrku Enduro du Touquet, koja će prerasti u jedno od značajnijih moto natjecanja u Europi, a proslavio se pokretanjem kultnog Paris-Dakar Rally

Foto: Yelles M.C.A.

Thierry Sabine, rođen 13. lipnja 1949. u pariškom predgrađu Neuilly-sur-Seine, slavu duguje bizarnom događaju, nastupu u utrci od Abidjana do Nice 1986. S motociklom se izgubio u libijskoj pustinji i zaključio kako bi kvalitetnije organiziran reli kroz Saharu mogao postići veliku popularnost.

Ipak, teško da je i u najluđim snovima mogao pretpostaviti da će u samo nekoliko godina njegovo natjecanje, reli Pariz-Dakar, postati jedan od najpopularnijih i medijski najpraćenijih svjetskih sportskih događaja.

Prvi je održan 1979., a pored nesumnjive atraktivnosti i kvalitetne organizacije, Sabineu se mora odati priznanje i za inteligentno kombiniranje nadmetanja motocikala, automobila i kamiona, kao i odabir termina početkom siječnja, kada nema mnogo drugih sportskih nadmetanja osim skijaških.

Uključenjem tvorničkih momčadi poput Porschea i Mitsubishija stigao je publicitet i sredinom osamdesetih reli je bio pomno praćen u velikom dijelu svijeta.

Nažalost, od samih početaka je bilo jasno kako je riječ o iznimno opasnom natjecanju i ljudske žrtve, kako među natjecateljima, tako i među publikom i pratećim osobljem, nisu bile rijetke.

Najveća pojedinačna nesreća u povijesti relija dogodila se 14. siječnja 1986., kad je u padu helikoptera blizu mjesta Gourma-Rharous u Maliju poginulo pet osoba. Među njima su bili poznati francuski pjevač Daniel Balavoine, ali i sam Thierry Sabine. Nikad nisu posve razjašnjeni razlozi pada, no zna se da je bjesnila pješčana oluja.

Sabineova smrt nije umanjila popularnost relija Pariz-Dakar, ali je značajno utjecala na promjene u svijetu ‘običnih’ relija, koji su iste godine zbog niza tragedija došli na naslovnice, što je rezultiralo ukidanjem zastrašujuće Grupe B.

Ironično, to je doprinijelo porastu popularnosti Sabineovog relija, jer se Peugeot premjestio onamo i narednih nekoliko godina generirao nezapamćeni interes za utrku kroz afričku pustinju.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin