Tony Lanfranchi, najuspješniji britanski trkač Moskviča, preminuo 7. listopada 2004.

Tony Lanfranchi (1935. – 2004.) nikada nije dospio dalje od neprvenstvenih utrka Formule 1, niti ostvario značajne međunarodne uspjehe, ali je napravio respektabilnu karijeru u manjim kategorijama jednosjeda i, pogotovo, utrkama turističkih automobila…

Tony Lanfranchi je rođen 25. lipnja 1935. Jedan je od onih živopisnih likova kakvima sigurno obiluju sve trkaće scene. No kako je imao sreću da je rođen u Engleskoj, tako se za njega zna i drugdje, jer je kao razmjerno uspješan vozač utrka u domovini dotakao slavu najvećih svjetskih natjecanja.

Nikada nije dospio dalje od neprvenstvenih utrka Formule 1 niti je ostvario značajne međunarodne uspjehe, ali je napravio vrlo respektabilnu karijeru u manjim kategorijama jednosjeda i, pogotovo, u utrkama turističkih automobila. Usto je bio instruktor trkaće škole na stazi Brands Hatch, a njegovu autoriziranu biografiju smatraju jednim od najzabavnijih štiva te vrste.

Najneobičnija od mnogih priča vezanih za Lanfranchija, ali i ona koja mu je donijela ponajveće uspjehe u karijeri vezana je za – Moskvič!  Premda je ova ruska tvrtka 1960-ih napravila čak i nikada isproban na utrci bolid Formule 1, ne povezujemo je baš sa svijetom utrka.

No Lanfranchi je serijskim Moskvičima dominirao utrkama u klasi u britanskom prvenstvu turističkih automobila, osvojivši Castrolov i Britaxov trofej na kraju godine. Caka je bila u tome što su klase tih sezona određivane po cijeni novih automobila, a u svom cjenovnom rangu Moskvič je bio osjetno snažniji od konkurenata.

Prodaja modela je na Otoku od 300 primjeraka 1969. skočila na 14.500 1973. Moskviči su osvojili i prestižni Avon Motor Tour te godine, impresivnom četverostrukom pobjedom u klasi! Tony Lanfranchi, najuspješniji britanski trkač Moskviča, preminuo je 7. listopada 2004.


Komentari

loading...