1. travnja 1978. slavan Triumph TR7 V8 homologiran je za reli utrke

Postoje određena pravila pod kojim uvjetima neki automobil može dobiti homologaciju za nastup u nekoj kategoriji…

A postoje i maštoviti načini zaobilaženja tih pravila, nebrojene su anegdote o tome, a možda najzabavnija ona o slici koju je Abarth jednom predočio kao dokaz o dovoljnoj količini proizvedenih primjeraka – poredanih ispred zrcala, tako da se činilo da ih je duplo više.

Sličnih, iako manje zabavnih priča ima vezanih za gotovo sve proizvođače, no možda najnejasnija priča u povijesti utrka jest kako je British Leyland uspio 1978. homologirati Triumph TR7 V8 za reli utrke.

Naime, riječ je o modelu koji nikada nije bio ponuđen kupcima, tek je srodni TR8 kasnije plasiran na američko tržište, ali uz napomenu da niti taj model brojem proizvedenih coupea nije dostatan za dobivanje homologacije. To je, dakako, bio rijedak trenutak sreće za TR7, jedan od automobila koji su uništili britansku automobilsku industriju.

Nastao u vremenu kada je strah od strožih sigurnosnih propisa naveo proizvođače na odustajanje od proizvodnje kabrioleta, a naftna kriza na manje i štedljivije motore, TR7 nije bio dostojna zamjena za 6-cilindrični roadster TR6, a loša kvaliteta izrade dodatno je upropastila reputaciju.

Ugradnja Roverovog V8 motora znatno je popravila stvari, kao i uvođenje kabrioleta, no to je bilo prekasno. A i izvan Amerike V8 nije tvornički nuđen, iako je do danas napravljeno mnogo privatnih konverzija.

Triumph TR7 V8 u rukama Tonyja Ponda bio je moćno oružje na asfaltnim relijima i donio nekoliko zapaženih pobjeda, a i danas su neorginalni primjerci (originalni, ne računajući tvorničke trkaće strojeve, uostalom i ne postoje) rado viđeni na relijima oldtimera.


Komentari

loading...