Lancia Lambda, prvi automobil sa samonosećom karoserijom, predstavljen 1. rujna 1921.

Lancia Lambda jedan od najinovativnijih automobila u povijesti, osim pionirske samonoseće karoserije, među prvima je uveo neovisan prednji ovjes, hidrauličke teleskopske amortizere, uskokutni V4 motor s bregastim vratilom u glavi (također Lancijin izum) proizvodila se od 1922. do 1931.

Tu specifikaciju neki nisu dostigli niti pola stoljeća kasnije. Čak se i današnji raspored pedala: kvačilo-kočnica-gas pripisuje utjecaju ovog torinskog remek-djela. Ah, da… možete li pretpostaviti koji je otvoreni automobil prvi ponudio tvornički čvrsti krov za hladnije dane?

Lancia Lambda prve generacije bila je duga 4252, široka 1661 i visoka 1600 mm imala je, za današnje standarde velik međuosni razmak od čak 3099 mm. Uzdužno sprijeda bio je ugrađen uskokutni V4 motor, s kutem među cilindrima (prvi i treći prema drugom i četvrtom) od samo 13 stupnjeva.

Ta je koncepcija omogućila kompaktniju izvedbu (V motor s jednim blokom i jednim bregastim vratilom u glavi – OHC), uz manju dužinu nego kod redne izvedbe. Iz 2119 ccm razvijao je 50 KS pri 3250/min. Uz pomoć 3-stupanjskog ručnog mjenjača, koji je snagu prenosio na diferencijal u sklopu stražnjeg krutog mosta postizao je brzinu od 121 km/h.

Umjesto posebnog nosećeg okvira, na kojeg je učvršćeno podvozje (ovjes, prijenosni i upravljački mehanizam) po prvi je put karoserija napravljena kao integralni noseći okvir (monocoque), što je smanjilo masu automobila te poboljšalo performanse i smanjilo potrošnju

Zasluga za performanse, tada na razini sportskih (malo je tada automobila razvijalo više od 100 km/h) mogla se zahvaliti samonosećoj karoseriji, koja je masu smanjila za više od 100 kg – osnovni je model imao tada razmjerno umjerenih 1200 kg.

Ukupno je bilo devet serija. U petoj (1925.) Lambda je dobila 4-stupanjski mjenjač, u šestoj (1925.), uz standardnu je karoseriju ponuđena i duga – 3572 mm, uz međuosni razmak 3419 mm. U sedmoj generaciji (1926.) obujam motora je povećan na 2375 ccm, kut među cilindrima na 14 stupnjeva. Snaga je povećana na 60 KS pri 3250/min.

Najsnažnija Lambda bila je devete generacije, predstavljena 1931. Obujam je povećan na 2569 ccm, uz kut od 13,7 stupnjeva. Snaga je povećana na 70 KS pri 3500/min- To je najveću brzinu povećalo na 140 km/h, što je tada bilo wow.

U gotovo deset godina tržišnog vijeka Lancia je proizvela 11.200 modela Lambda.


Komentari

loading...