Mercedes-Benz L 6600 (1950. – 1958.): kamionska legenda 50-ih, temelj njemačkog gospodarskog čuda

Mercedes-Benz L 6600, višenamjenski teški kamion, lansiran je na tržište u listopadu 1950., a autobus O 6600, na jednakoj mehaničkoj osnovi, u studenom 1950…

Posebno je kamion bio jedan od uspješnih proizvoda za uspon tadašnjeg Daimler-Benza AG na globalnoj razini komercijalnih vozila. Ovo poglavlje u povijesti marke započelo je davne 1949. godine predstavljanjem 312 serije srednje teških kamiona.

Nakon završetka Drugog svjetskog rata, Mercedes-Benz je slijedio strategiju proizvoda i usluga u sektoru komercijalnih vozila koja se temeljila na robusnim i pristupačnim vozilima s dobrim odnosom težine praznog vozila i korisne nosivosti, kao i dobro formiranoj servisnoj mreži.

Ovaj je pristup bio izvanredno uspješan. Do 1956. komercijalna vozila već su generirala više od polovice prodaje Daimler-Benza. U slučaju L 6600, usko povezana mreža servisa i brzo dobavljivi dijelovi činili su veliku prednost među konkurencijom.

Kao kamion kratkog nosa s dozvoljenom nosivošću tereta od 6,6 tona, na prvi pogled dizajn L 6600 podsjeća na gospodarska vozila prije Drugog svjetskog rata, poput L 6500 (serija 54 modela). Ipak, tehnologija se jako razvila od 1950., a to se posebno odnosilo na lakši, brži dizelski motor s povećanom izlaznom snagom i manjom potrošnjom.

Ovaj novi tehnološki pristup postaje jasan kada se napravi usporedba između L 6600 s motorom OM 315 (zapremnina 8.280 litara) i L 6500 s motorom OM 57 (zapremina 11.200 kubika centimetara).

Novija generacija isporučivala 145 KS pri 2.100/min umjesto 110 kW (150 KS) pri 1.700/min. I dok se maksimalna brzina povećala s 55 km/h na 70 km/h, potrošnja je pala s 36 na 24 litre dizela na 100 kilometara.

Tadašnji šef razvoja, prof. Fritz Nallinger, nazvao je razvoj novog šestocilindričnog motora za L 6600 “definitivno vrlo velikim korakom” kada se osvrće na 1965. Već 1941., tijekom Drugog svjetskog rata, Mercedes-Benz je razvijao i testirao šestocilindrični OM 304 dizelski motor s većim brojem okretaja.

Nakon 1945. uslijedio je razvoj u proizvodnji spreman OM 315 u konstrukciji motora u Untertürkheimu. S izrađenih 40.207 motora u periodu od 1950. do 1979., uključujući zamjenske i stacionarne motore, OM 315 desetljećima je bio posebno uspješan u svojoj klasi. Uz standardni OM 315, u vojnom kamionu LG 315, izrađenom u skladu s NATO zahtjevima,

OM 315 II izvedba dolazila je s 92 kW (125 KS) za standardne modele uz OM 315 V motor (110 KS). Kao i dorađeni OM 315 A (180 KS) za vozila posebnih namjena. Otto Hartmann, koji će kasnije postati šef konstrukcije dizel motora za komercijalna vozila, prisjetio se kako su inženjeri koristili stacionarno ubrizgavanje glave sa staklenim plamenikom i perforacijom na kraju stakla kako bi postigli vrijednosti potrošnje motora drugih proizvođača.

Stacionarno ubrizgavanje glave odlikovalo se poboljšanim karakteristikama buke. To je uključivalo oscilirajuće nosače motora u gumenim jastučićima. U analizi časopisa “Last-Auto und Omnibus” iz 1952., 21 kupac s ukupno 47 vozila i kilometražom većom od 330 000 kilometara bili su vrlo zadovoljni kamionom L 6600.

Procjena karakteristika buke kretala se od vrlo dobre do potpuno zadovoljavajuće. Zaključak istraživanja otišao je toliko daleko da je rečeno: “Iskustva s Mercedesom L 6600 bila su toliko dobra da bi svaki [vlasnik i vozač] ozbiljno razmislio ili ponovo kupio isto vozilo u ovoj klasi.”


Komentari

loading...