13. veljače 2005. umro Maurice Trintignant, pobjednik Le Mansa i VN Monaca

Francuzi su izmislili autoutrke, kod njih je održana prva velika nagrada u povijesti, no u Formuli 1 su dugo, sve do Alaina Prosta, čekali na prvaka…

No to ne znači da i ranije nije bilo odličnih francuskih vozača. Najuspješniji njihov trkač u prvom desetljeću Svjetskog prvenstva Maurice Trintignant (1917. – 2005.), koji je umro na današnji dan prije 15 godina, bio je u zrelim godinama ostvarujući svoje najveće uspjehe.

Uvijek dobro raspoložen i uglađen, Trintignant je karijeru započeo još 1938, kupovinom Bugattija u kojem je nekoliko godina ranije poginuo njegov brat Louis. Tijekom rata taj je auto bio skriven u jednoj zabačenoj staji, a u praznom su rezervoaru mjesto za život našle generacije štakora.

Na prvoj se poslijeratnoj utrci, 1945. u Parizu, Trintignant pojavio s ne baš najbolje očišćenim automobilom te mu je Jean-Pierre Wimille, najveća zvijezda četrdesetih, prišio nadimak ‘Le Petoulet’. U nedostatku pristojnijeg prijevoda: ‘Štakorov brabonjak’.

Taj će ga nadimak pratiti tijekom čitave karijere, kojoj je malo nedostajalo pa da i ne bude dugačka: nakon nesreće u Bremgartenu 1948 (utrka je odnijela živote Varzija i Kautza) proveo je osam dana u komi, te je u jednom trenutku čak proglašen i klinički mrtvim. Ipak se oporavio i nastupao na utrkama još više od petnaest godina, za čitav niz momčadi.

Najveći su mu uspjesi dvije pobjede u Monte Carlu, 1955. s Ferrarijem i 1958. s Cooperom (jedan je od vrlo rijetkih vozača koji su pobjeđivali i s motorom ispred i iza sebe!), te ona s Ferrarijem u Le Mansu 1954, u paru s Gonzalezom.

U utrkama koje se nisu bodovale za svjetsko prvenstvo ostvario je još niz pobjeda, a nakon povlačenja s piste posvetio se porodičnoj tradiciji – vinogradarstvu. Vrhunsko crno vino koje je proizvodio zove se, razumljivo, Le Petoulet.

Zanimljivo je napomenuti da je i njegov nećak Jean-Louis ušao u povijest automobilizma, glavnom ulogom trkača u kultnom filmu ‘Jedan čovjek i jedna žena’.

Maurice Trintignant bio je jedan od najpopularnijih vozača među kolegama, često je posjećivao različite vrste utrka, a manirima pravog gentlemana do kraja nas je života podsjećao na jedno, ako ne bolje, a ono sigurno romantičnije razdoblje u povijesti auto utrka.


Komentari

loading...