Dizelski motor Volkswagen 1.9 TDI sa 90 KS nastao prigušenjem verzije sa 105 KS, ima blaže prednabijanje i jednostavniji turbopunjač
PITANJE ČITATELJA
Koja je razlika između turbodizelaša Volkswagen 1.9 TDI od 90 KS i 105 KS, koji su se ugrađivali u Volkswagen Golf 5? Je li i ovaj od 90 KS u izvedbi PD ili je riječ o starijoj varijanti koja se ugrađivala u Volkswagen Golf 4? Koji je bolji s aspekta trajnosti i koji odabrati?
ODGOVOR DOKTORA
Nije riječ o starijoj varijanti turbodizelaša Volkswagen 1.9 TDI s 90 KS, koji se ugrađivao u Volkswagen Golf 4, a imao je visokotlačnu razvodnu pumpu goriva i klasične brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Riječ je o turbodizelskim motorima iste temeljne konstrukcije, ali bitno različite izvedbe.
Verzija slavnog turbodizelskog motora iz Wolfsburga, snage 90 KS, koja se ugrađivala u Volkswagen Golf V, prigušena je verzija turbodizelašaobujma 1896 ccm snage 105 KS te je opremljena direktnim ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka (PD). Ima niži vršni tlak prednabijanja (1,1 umjesto 1,3 bara) i jednostavniji turbopunjač.
Stoga je Volkswagen turbodizelaš u verziji 1.9 TDI snage 90 KS preporučljiviji, jer se može očekivati da je motor manje istrošen – zbog manjeg mehaničkog i toplinskog opterećenja je trajniji. Vozna svojstva su neznatno lošija, potrošnja goriva slična, a potpada u nižu klasu obveznog osiguranja.
To jevažno, jer realno možete očekivati da je, zbog starosti i činjenice da takve verzije kupuju osobe koje prelaze puno kilometara, motor prešao više od 300.000 km. Velika je vjerojatnost i da je kilometraža vraćena. Stoga je bolje kupiti verziju koja ima manje kilometara “na leđima”, uz tko zna kakvo održavanje.
Dakle, ako možete birati, a riječ je o motorima proizvedenim do 2009., izaberite verziju s 90 KS, ali važnije od toga je da izaberete konkretno onaj primjerak dizelskog modela Volkswagen Golf pete generacije, koji je u boljem stanju.
Slabo paljenje hladnog motora ukazuje na ova tri problema