Volkswagen Buba: 19. siječnja 1978. posljednja proizvedena u Europi, do 2003. život nastavlja u Latinskoj Americi

U Emdenu je 19. siječnja 1978. završena europska proizvodnja legendarnog modela Volkswagen Buba, najprodavanijeg i, uvelike, najvažnijeg automobila u povijesti…

S proizvodne trake u njemačkom Emdenu, kamo je ranije izmještena proizvodnja iz Wolfsburga, zbog visokoserijskog ‘štancanja’ hit-modela Volkswagen Golf i Volkswagen Passat, sišao je posljednji europski, 16.255.500. primjerak legendarnog automobila Volkswagen Buba.

S proizvodnjom u ostalim zemljama, ponajviše u Brazilu i Meksiku, ali i Venezueli, Filipinima, Maleziji, Indoneziji, Nigeriji, Australiji i – Jugoslaviji (TAS Sarajevo), ukupna je ‘naklada’ dotada dostigla 19,3 milijuna.

Bio je to već uvjerljivo najprodavaniji automobil u povijesti, jer je već 17. veljače 1972. proizveden 15.007.034. primjerak, te je Volkswagen Buba oborila rekord i pretekla Ford Model T.

Dakako, priča o pouzdanom, funkcionalnom i simpatičnom (o njemu su snimani filmovi) njemačkom automobilu nisu prestali te je proizvodnja nastavljena u Latinskoj Americi. Posljednji, 21.529.464. primjerak, proizveden je 30. srpnja 2003., u meksičkom pogonu Puebla.

A priča o njemačkom Narodnom automobilu, čiju je proizvodnju inicirao zloglasni vođa Trećeg Reicha Adolf Hitler, a konstruirao slavni Ferdinand Porsche (ideju i koncepciju uvelike je ‘posudio’ od Tatre) počela je ranih 1930-ih.

Ferdinand Porsche je narudžbu za projekt, pobijedivši slično konstruirani NSU Type 32, dobio 1934. Prve testne vožnje počele su 1936. Tvrtka ‘Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH’, danas poznata jednostavno kao Volkswagen, osnovana je 1937.

KdF-Wagen, kako će se službeno zvati njemački ‘Narodni automobil’, prije nego će se proslaviti kao Volkswagen Buba, predstavljen je 1938. A prije nego što će se proizvodnja zahuktati, počeo je II. svjetski rat. Na Bubinom su konceptu napravljene brojne ratne inačice…

A kad su je nakon rata mnogi otpisali kao neperspektivnu, vizionarstvom britanskih okupacijskih snaga, a najvažniji je bojnik Ivan Hirst, proizvodnja je obnovljena. Ostalo je povijest…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin