TRANSPORTNA LEGENDA

Volkswagen T1 (1950.): najstariji Bully na svijetu koji je još u funkciji

Prvi Volkswagen T1 proizveden je 8. ožujka 1950. u Wolfsburgu, a konkretni primjerak je iz kolovoza 1950. i otada je stalno u funkciji. Ima nosivost 750 kg i pokreće se zrakom hlađenim 4-cilindarskim bokserom obujma 1131 ccm i snage 25 KS, što mu je s nesinkroniziranim ručnim 4-stupanjskim mjenjačem omogućavalo brzinu od 85 km/h…

Volkswagen T1 prve generacije, u transportnoj verziji “Sofie”,  je do 1963. bio u vlasništvu proizvođača namještaja is njemačkog Hildesheima, potom je prodan njemačkom poduzetniku, a 1992. danskom kolekcionaru, koji ga je tip-top restaurirao, a od 2014. je u vlasništvu Oldtimer Volkswagen Nutzfahrzeuge

Zanimljivo, sprijeda ima naknadno ugrađene žmigavce, koji su postali obvezni 1960. Izvorno ovaj Volkswagen T1 ima izvlačeće bočne žmigavce, što je raritet uveden još 1920-ih. Spremnik za gorivo, obujma 40 litara je straga u motorskom prostoru, s napajanjem padom (bez pumpe goriva), Volkswagen T1 nema pokazivača goriva, nego samo ventil rezerve ispod gorivnog spremnika. Kad nestane goriva, zakretanjem, oslobađao je posljednjih 5 litara.

Oprema je bila spartanska, straga je samo jedno stop-svjetlo, a umjesto ručki za bočna utovarna vrata, koristio se ključ s pravokutnim umetkom. Prvi Volkswagen T1 bio je dostupan samo u nebesko-plavoj boji, ili s temeljnom bojom – takva osnovna verzija je bila 90 DM jeftinija, pa je korisnik naknadno mogao automobil obojiti po potrebi, najčešće s natpisom i dodatnim oznakama..

Volkswagen T1, koji je do 1967. prodan u 1,8 milijuna primjeraka,  se danas prodaje po cijeni od 10.000 eura za zapuštene primjerke, do 200.000 eura, za Volkswagen T1 “Samba”, s devet sjedala i 32 prozora.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj