ŠVEDSKI ČELIK NA KOTAČIMA

Volvo 14. travnja 1927. proizveo prvi automobil, ÖV4

Vauxford, Wikimedia Commons

Volvo je skraćenica od švedskog ‘otvoreni automobil, 4 cilindra’, a jedan od deset predserijskih modela nazvan je ‘Jakob’, jer je dovršen na dan tog sveca, 25. srpnja

Kad je 14. travnja 1927. iz tvornice na geteborškom otoku Hisingenu izišao prvi automobil tvrtke Volvo, ÖV4, malo je tko mogao slutiti da će latinski izraz koji znači ‘okrećem se’ desetljećima potom postati jedan od sinonima za Švedsku diljem svijeta.

Ne zato što su Šveđanke tako zgodne da se i stari Rimljani o tome pričali (prema dostupnim povijesnim izvorima), nego ponajprije zato što taj izraz glasi Volvo, a velik dio svijeta upoznat je s automobilima, kamionima i autobusima ove marke.

Upravo su teretna i transportna vozila održavala tvrtku na životu tijekom predratnih godina, proizvodnja automobila bila je sporadična aktivnost, koja se 1920-ih mjerila u stotinama prodanih primjeraka, da bi potkraj 1930-ih narasla na oko 2000 automobila godišnje.

Čudnim spletom okolnosti nadimak ‘Jakob’ proširilo na čitav model, koji nije bio posebno uspješan – prodano ih je manje od tisuću, te su u Volvu vrlo brzo shvatili da im u švedskoj klimi bolje prodajne rezultate donose zatvoreni modeli.

Premda je izvoz Volva počeo rano (tvrtku je poslovni čovjek Assar Gabrielsson i zasnovao na ideji da će automobil proizveden u Švedskoj na većini europskih tržišta biti jeftiniji od američke konkurencije), pravi će uspjeh doći tek iza II. svjetskog rata, osvajanjem američkog tržišta.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo