911 CARSTVO

Walter Röhrl predstavio sve Porsche 911 Turbo generacije, a najbolji je!?

Foto: Red Bull

Turbo izvedbe za najekstremnije. Sat povijesti s Walterom Röhrlom…

Foto: Red Bull

Vjerojatno nitko ne poznaje Porsche 911 Turbo tako dobro, kao reli legenda – Walter Röhrl. Prvi je kupio prije 41 godinu, a prvi mu je službeni automobil u Porscheu također bio Turbo. U Porsche Experience Center Hockenheimringu družio se sa svih sedam generacija ovog, uvijek ekstremnog modela.

Generacija 930

“Praotac svih Turbo modela, bio je tehnička revolucija u proizvodnji automobila. Prva varijanta s 260 KS i četverostupanjskim mjenjačem i dalje je bila vrlo oštra u pogledu razvoja snage, ali to ju je učinilo fantastičnom i omiljenom među vještim vozačima. Vizualni styling modela 930 također je bio dojmljiv. Raširena krila u kombinaciji s Fuchsovim kotačima, a o velikom stražnjem spojleru u to doba i ne treba previše govoriti. Ostvario sam osobni san 1979. kada sam, nakon četiri godine od izlaska na tržište, kupio svoj vlastiti, prvi, 911 Turbo.”

Generacija 964

„Nasljednik je tada još imao zapreminu od 3,3 litre, poput posljednjih inačica modela 930. I dalje je bio izuzetno lijep, prepoznatljiv. Dojmljiva proširenja sa strane, s visokim svjetlima i snažno stražnje krilo. Poput 964, i novi su modeli nudili znatno poboljšanu sigurnost u vožnji s ABS-om i servo upravljačem.

Međutim, motori prvih inačica bili su malo zastarjeli. To nije bio velik iskorak u pogledu dinamike u usporedbi s prethodnicima, zbog čega su raniji modeli danas među manje popularnim inačicama. Međutim, to se iz temelja promijenilo s Turbo 3.6 varijantom. S potpuno novo dizajniranim motorom i izlaznom snagom od 360 KS, do danas ostaje mnogima – automobil snova.”

Generacija 993

“Bio je to novi, sjajan korak naprijed. Dobio je pogon na sve kotače. Vjerujem da sam u tome nekako odigrao nimalo beznačajnu ulogu nakon što sam rekao da ovaj automobil mora dobiti pogon na sve kotače. Rano tijekom razvoja rekao sam da nije moguće napraviti automobil s 408 KS bez pogona na sve kotače. Nakon mnogih ispitivanja odlučili smo se za novu viskoznu spojku s promjenjivom raspodjelom snage prema naprijed umjesto starog principa s fiksnom raspodjelom. Osobito u kombinaciji s novom stražnjom osovinom Weissach i skladnim razvojem snage biturbo motora, 993 Turbo je postao jednostavno fantastičan za vožnju i teško ga je nadmašiti što se tiče dinamike vožnje.”

Generacija 996

“Sljedeća razvojna prekretnica došla je s novom generacijom. Donijela nam je vodeno hlađenje. Automobil je bio tehnički izvanredan. Čak su i Porscheove karbonsko keramičke kočnice (PCCB) iz motosporta sada bile standardno dostupne. 996 je bio daleko najbolji Turbo koji je ikad vozio do tog trenutka, ali vizualni izgled novog automobila nije bio previše popularan. Mnogi su se žalili na farove s ‘pečenim jajima’. To je po meni potpuno neopravdano. Za mene je 996 Turbo sportski automobil koji je u potpunosti prikladan za svakodnevnu vožnju po razumnoj cijeni – iako bih osobno više volio ručni mjenjač. Automatski mjenjač Tiptronic koji je prvi put predstavljen u Turbo izvedbi, značajno je otupio izlaznu snagu od 420 KS. ”

Generacija 997

„Generacija 997 prije svega je predstavljala iskorak u moderno doba u pogledu vizualnog stila. I danas automobil gotovo nije ostario – on i dalje utjelovljuje estetiku modernog Porschea. S tehničke strane, tadašnja magična granica od 500 KS dosegnuta je s 997,2 Turbo inačicom, a PDK mjenjač s dvostrukom spojkom predstavljen je prvi put. Kao rezultat toga, automobil je bio predivan. Ni danas još uvijek ne mogu pronaći ništa negativno za reći, a uvijek uživam sjediti za volanom 997 Turba. Postoji čudesno analogan osjećaj kod postavljanja upravljača, čitavog mehanizma oko vas i kočnica na kraju. ”

Generacija 991

“Još šira krila gotovo podsjećaju na krila s originalnog, izvornog Turbo modela. Tu je i profinjena raspodjela snage pogona na sve kotače, uvođenje upravljanja stražnjom osovinom i, naravno, još veća snaga. Modeli 991 Turbo postavljaju tako visoke standarde u pogledu dinamike vožnje, da je teško povjerovati kako je ovdje moguće bilo što poboljšati. Odaziv, uravnoteženost i neobuzdana snaga motora – to je jednostavno nevjerojatno kod ove generacije.”

Generacija 992

“Bit ću ovdje prilično iskren. Jednostavno nisam mogao zamisliti kako bi bilo moguće dodatno poboljšati iskustvo koje je nudila prethodna generacija. Ali kad danas vozim 992 Turbo na Hockenheimu, to je stvarno nevjerojatno. Još se jednom popravio u toliko dimenzija da me ostavlja gotovo bez riječi. 992 Turbo vozi na razini super sportskog automobila, ali za volan možete staviti bilo koga bez straha. Jednostavno je nevjerojatno brzo. Skidam kapu Odjelu za razvoj, jer su brojni talenti ovog vozila prije nekoliko godina bili nedokučivi.”

foto: Porsche

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo