Ostvarenje sna o kvalitetnoj prometnoj povezanosti dva najveća hrvatska grada, autocestom Zagreb – Split, čekalo je na realizaciju pune 44 godine…
Akademik Josip Roglić ideju autoceste Zagreb – Split iznio je 1961., a desetak godina kasnije izgrađena je dionica Zagreb-Karlovac, kao temelj suvremene cestogradnje u našim krajevima. Građanskim samodoprinosom skupljena su znatna sredstva za ‘Autocestu kralja Tomislava’, koja je trebala ići dolinom Une, preko Bihaća i Knina.
No promjena političkih okolnosti nakon 1971. odgodila je realizaciju, te se tek nakon osamostaljenja Hrvatske ponovo počelo ozbiljno razmišljati o tome. Trasa je sada morala biti izmijenjena zbog novih granica, a radovi su počeli nakon reintegracije okupiranih dijelova.
Puštanjem u promet posljednje dionice, između Pirovca i Vrpolja, Ivo Sanader, tadašnji predsjednik vlade, svečano je otvorio čitavu autocestu, neslužbeno poznatu kao ‘Dalmatina’, a službeno pod oznakom A1.