52. ROĐENDAN PRETHODNIKA PASSATA

20. listopada 1970. predstavljen Volkswagen K70, rebrendirani NSU K70, prvi VW s prednjim pogonom i vodenim hlađenjem

Alexander Migl, Wikimedia Commons

Volkswagen K70, limuzina srednje klase (4455 x 1685 x 1450 mm) s prednjim pogonom, do 1975. prodan je u samo 207.982 primjeraka

… a već 1973. stigao je nasljednik – Volkswagen Passat. Za neuspjeh kriva je “aerodinamika trokrilnog ormara” (0,52) i masa od 1060 kg pa je trošio 10,2 do 13,5 litara. Usto je proizvodnja bila komplicirana i skupa.

NSU je bio na vrhuncu moći potkraj 1960-ih, kad je revolucionarni NSU Ro80 s wankel motorom proglašen “Europskim automobilom 1968. godine”, pa se logičnim korakom činilo proširenje game malo manjim i konvencionalnijim bratom, nazvanim NSU K70. Za razliku od Ro, što je bila kratica za rotacijski (Wankel) motor, K je značilo klipni (Kolben) motor.

No niz skupih kvarova na wankel motoru pod garancijom i katastrofalna prodaja uslijed tako stečene negativne reputacije doveli su NSU u škripac. Volkswagen je postao vlasnik NSU-a, a K70 je večer uoči otvorenja ženevskog salona 1969. maknut sa štanda, i svi su promotivni materijali uništeni.

Unutrašnjost je bila limuzinski komforna, a funkcionalnost povećao prtljažnik od čak 585 litara. Kokpit je, za tadašnje pojmove bio bogat i pregledan, sa sportskim stilom instrumenata

Godinu potom pojavio se pod novom značkom, kao prvi Volkswagen s motorom sprijeda, prvi s tekućinom hlađenim motorom i prvi s prednjim pogonom. Pokretao se 4-cilindarskim OHC motorom izvedenim iz motora NSU Prinz (1000/1100/1200), ali s tekućinskim hlađenjem umjesto zračnog.

Zbog uzdužne ugradnje sprijeda, umjesto poprečne straga bregasto vratilo pokretano dvostrukim lancem nije izravno pokretalo razvodnik paljenja, nego je trebalo ugraditi okomiti prijenos snage preko stožastih zupčanika. To je poskupjelo izvedbu i povećalo otpore.

No, bio je napredne izvedbe – radi smanjenja neogibljenih masa i povećanja stabilnosti diskovi su smješteni uz diferencijal (to otežava hlađenje i servisiranje), a zbog povećanja sigurnosti spremnik goriva bio je ispod stražnjih sjedala.

Osnovni se model pokretao motorom obujma 1605 ccm, koji je s nižim kompresijskim omjerom (8,0:1) prilagođenom normalnom benzinu razvijao 75 KS pri 5200/min. S 4-stupanjskim mjenjačem je do stotke ubrzavao za 16 s, postizao 148 km/h i trošio 10,2 do 12,5 litara. Model s kompresijskim omjerom 9,5:1 razvijao je 90 KS, za 13,3 s do stotke i najveću brzinu od 159 km/h. Trošio je od 10,2 do 13,5 litara.

Ti su modeli imali tada trendovska pravokutna svjetla, a u ljeto 1973., nakon što je već stigao Volkswagen Passat, izvedenica modela Audi 80, stigao je Volkswagen K 70 LS. Tada je ugašena verzija s 90 KS. Povećanjem provrta s 82 na 97 mm, uz zadržavanje hoda od 76 mm obujam je porastao na 1805 ccm. Uz kompresijski omjer od 10,5:1 razvijao je 100 KS, što mu je omogućavalo ubrzanje do 100 km/h za 13 s i najveću brzinu od 162 km/h. Trošio je od 11 do 13,5 l/100 km.

Ti podaci otkrivaju zašto je Volkswagen K70 bio neuspjeh. Najsnažniji prvi Passat (B1) iz 1973., 1.5/85 KS do stotke je ubrzavao za 12 s i mogao potegnuti 168 km/h, uz potrošnju 10 – 11 l/100 km. Za neuspjeh je kriva loša aerodinamika karoserije (koeficijent otpora zraka 0,52)i masa od 1050 do 1070 kg.

Do siječnja 1975., kad je proizvodnja ugašena, proizvedeno je samo 207.982 primjeraka Volkswagen K70 ni približno nije postigao očekivani tržišni uspjeh, bio je razočarenje, ali i golem iskorak, koji će tek iskoristiti Golf i Passat te koncernu iz Wolfsburga najprije osigurati opstanak, potom i svjetski uspjeh.

Volkswagen K70 LS je u ljeto 1973. dobio motor 1.8 sa 100 KS i udvojene okrugle farove

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo