Vremeplov

1. kolovoza 1976. Niki Lauda umalo izgorio u nesreći na VN Njemačke u

Izvukli su ga iz gorućeg bolida, ali vatra mu je unakazila velik dio glave. Pao je u komu i svećenik mu je dao posljednju pomast, činilo se da neće doživjeti jutro, a kamoli vratiti se utrkama i osvojiti još dvije titule svjetskog prvaka...

31. srpnja 1932. Enzo Ferrari prestao se utrkivati, srećom za njegovu

Uspješan i ugledan talijanski as već se uvelike prebacivao na vođenje trkaće momčadi, no i dalje se povremeno utrkivao, u posljednjem nastupu, 9. kolovoza 1931., na Circuito Tre Province, završio je drugi, iza velikog Tazija Nuvolarija...

31. srpnja 1971. Abarth & Co. prodan Fiatu

Poznati proizvođač tuniranih automobila, kojeg je 1949. osnovao Carlo Abarth, postao Fiatov sportski brend...

30. srpnja 1898. objavljen prvi novinski oglas automobilske tvrtke, ma

Automobil su smislili i njegove tehničke osnove postavili Nijemci. Francuzi su ga razvili, pretvorili u popularno prijevozno sredstvo i smislili autoutrke. A onda su došli Amerikanci te ga počeli prodavati i oglašavati...

30. srpnja 2003., u meksičkoj Puebli, proizvedena posljednja Volkswage

Završni se čin ove prekrasne priče odvio krajem 2012., kad su posljednji primjerci legendarne Bube, zbog ekoloških i sigurnosnih razloga, morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu, koji je tako zauvijek izgubio svoj možda i globalno najprepoznatljiviji simbol...

Kamionska legenda: TAM 4500 & TAM 5000, nezaboravni ‘Dajc’ (1957. - 19

Drugi slavni ‘Kljunaš’ bivše države proizvodio se u Mariboru, po licenci njemačkog Magirus Deutza, kao sandučar, kiper i 4x4, nosivosti 4,5 i 5 tona, sa zrakom hlađenim 4-cilindarskim dizelašem 5322 ccm/85 KS, bio je funkcionalan, pouzdan, neuništiv…

29. srpnja 1909. Buick, član GM-a, kupio Cadillac

Ovaj je luksuzni proizvođač iz Detroita već bio etabliran na tržištu i sve do danas ostao je General Motorsov prestižni brend...

50 godina: Fiat 128 (1969. - 1985.), kod nas poznatiji u 5-vratnoj lic

Napredna kompaktna limuzina, s prednjim pogonom i poprečno smještenim kratkohodnim OHC motorom 1.1/55 KS, mogla je potegnuti 140 km/h te osvaja titulu 'Europskog automobila 1970. godine' i postaje uzor konkurenciji...

Dobro je znati: Koji je prvi auto s automatskim mjenjačem?

Oldsmobile Custom 8 Cruiser je 1939. upotrijebio Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag

bb Auto (1973. - 1986.): nekoć popularna njemačka tuning radionica

Istinske legende ludih 1970-ih i 1980-ih bile su Targa i kabriolet inačice Porschea 928 i Mercedes-Benzovog coupea W126, a specijalnost im je bila prerada Porschea 911 u inačice s ravnim nosom...

28. srpnja 2012. preminuo Bill Milliken, američki konstruktor, trkač i

Majstor zračnih tunela i testnih letova novih tipova zrakoplova, uključujući i nadzvučne, koji će utrti put prema svemiru pripisuju prvi sustavi varijabilnih sustava podvozja, a njegove su knjige nezaobilazna literatura za sve koje zanima ovo područje...

28. srpnja 1935. Tazio Nuvolari ostvario najveću pobjedu u karijeri

Prije 84 godine legendarni talijanski vozač spektakularno je pobijedio na VN Njemačke u Nürburgringu, zastarjelim Alfa Romeom P3 s 265 KS, ispred Hansa Stucka u Auto Unionu B s 375 KS i Rudolfa Caracciole u Mercedes-Benzu W25B s 375 KS...

27. srpnja 1990. proizveden posljednji Citroën 2CV 'Spaček'

Legendarni mali, funkcionalni i zabavni 'francuz' startao je 1948. ekonomičnim 2-cilindarskim bokserom s 375 ccm i 9 KS, postao simbol mladih diljem svijeta, a karijeru zaključio sa 602 ccm i 29 KS...

27. srpnja 1917. predstavljen Ford TT, prvi 1-tonski kamion na svijet

Višenamjensko dostavno vozilo sa samo 20 KS, na bazi legendarnog Modela T, pokrenuo je revoluciju u malom poduzetništvu, do 1927. proizvedeno ih je milijun i pol, u SAD-u još ih je 200 u funkciji

27. srpnja 1997. Gerhard Berger i tim Benetton posljednji put pobijedi

Najveću je zanimljivost premotavanje sjećanja sve tamo do VN Meksika 1986., kad je Berger ostvario prvu pobjedu, a ujedno i prvu ikada za momčad Benetton. Jedanaest godina kasnije, krug se zatvorio...

27. srpnja 1961. startala Simca 1000, mala francuska limuzina s motoro

58. rođendan: Kutijasti oblik pružao je pristojan komfor, 4-cilindraš s 34 do 44 KS korektne performanse uz povoljnu potrošnju, koncepcija 'sve straga' okretnost i dobra vozna svojstva na lošim podlogama, a najuzbudljivije bile su verzije Rallye 1 (60 KS), Rallye 2 (82 KS) i Rallye 3 (102 KS)...

26. srpnja 1956. Chrysler Norseman, nesuđeni utomobil snova, završio n

Veliki coupe s četiri sjedala imao je revolucionaran krov, pričvršćen samo straga, kao i posve otvorenu bočnu liniju prozora. Bio je posve funkcionalan, a o kompleksnosti možda najbolje svjedoči što je rad u Italiji po nacrtima iz Detroita trajao čak godinu dana....

Mercedes-Benz serije W115 i W114 (1968. - 1976.), slavne oznake /8

Najuspješniji model s trokrakom zvijezdom, u verziji 200 D 'majka svih dizelaša', premda skupocjen, bio je 1974. najprodavaniji auto na zapadnonjemačkom tržištu, bez problema gazio milijun kilometara...

26. srpnja 1955. Lancia se povukla iz utrka i prepustila uspješne boli

Aurelia B20 GT i prototipovi D20 i D24 donijeli su velike uspjehe na utrkama izdržljivosti, a revolucionarni bolid D50 pokazao se vrlo brzim u Formuli 1, no sredinom 1955. poginuo je Alberto Ascari, prvi vozač tvrtke, oko kojeg se uvelike vrtio trkaći program...

25.7.1905. rođen Georges Grignard, uporni francuski vozač utrka i meha

U svijet utrka ušao je 1925., dok je radio u tvornici automobila Hotchkiss. Kasnije će se osamostaliti i otvoriti vlastitu automehaničarsku radionicu...