Vremeplov

26. srpnja 1955. Lancia se povukla iz utrka i prepustila uspješne boli

Aurelia B20 GT i prototipovi D20 i D24 donijeli su velike uspjehe na utrkama izdržljivosti, a revolucionarni bolid D50 pokazao se vrlo brzim u Formuli 1, no sredinom 1955. poginuo je Alberto Ascari, prvi vozač tvrtke, oko kojeg se uvelike vrtio trkaći program...

25.7.1905. rođen Georges Grignard, uporni francuski vozač utrka i meha

U svijet utrka ušao je 1925., dok je radio u tvornici automobila Hotchkiss. Kasnije će se osamostaliti i otvoriti vlastitu automehaničarsku radionicu...

Što bi bilo da bivši 'nacionalni auto' nije bio 'Fićo'? Renault 4CV!

Fiat je 1954., za samo pola boda, nadmašio Renault, na povijesno značajnom gospodarsko-vojnom natječaju u bivšoj državi, što je bio početak 'života' legendarne Zastave 750

25. srpnja 1945. osnovan Kaiser-Frazer, uspješna američka neovisna aut

Ako jednog dana doživimo da nam Lidl, Konzum ili Interspar počnu prodavati automobile pod vlastitom značkom, što uopće nije toliko nemoguće kako vam se možda čini, prisjetit ćemo se pionirskog Allstatea, samo jedne od mnogih inovacija korporacije Kaiser-Frazer...

Dobro je znati: Odakle naziv 'Jeep'?

Nastao je početkom 1930-ih, po izgovoru kratice GP (đi-pi) i po maskoti iz stripe 'Eugene the Jeep', koja je mogla govoriti samo ‘Jeep, Jeep...’

24. srpnja 1998., kraj puta za samostalnu tvrtku Kia Motors

Najstariji korejski proizvođač automobila počeo je s proizvodnjom bicikala 1944., a 1974. Brisa, na bazi Mazde, postaje prvi korejski automobil, 1990-ih Pride, Sephia i Sportage postaju popularni u Europi, a potom bankrotira i kupuje ga Hyundai...

24. srpnja 1972. preminuo Lance Reventlow, američki milijunaš, vlasnik

Sin čuvene multimilijunašice Barbare Hutton iz drugog od sedam brakova, ovaj put s danskim grofom, 1950-ih se uspješno utrkivao, a potom su njegovi bolidi ušli u legendu, serijom pobjeda u američkim utrkama, pobjeđujući Ferrarije...

24. srpnja 1701. istraživač Antoine de la Mothe Cadillac utemeljio Det

Kao vojni časnik, prije 318 godina, osnovao je utvrdu Fort Pontchartrain du Détroit, kojom upravlja do 1710., kad je smijenjen, nakon brojnih optužbi za korupciju, krijumčarenje i zlouporabu ovlasti...

23. srpnja 1973. reminuo Eddie Rickenbacker, američki zračni as i indu

Najuspješniji američki zrakoplovni as I. svjetskog rata, s 26 zračnih pobjeda, osnovao je automobilsku marku, koja će od 1920. do 1927. prodati 35.000 auta, upamćenih po uvođenju kočnica na svim kotačima, 1927. kupuje stazu Indianapolis Motor Speedway i svojom karizmom pridonosi preživljavanju utrke Indy 500 tijekom Velike depresije...

23. srpnja 1935. rođen Jim Hall, genijalni konstruktor, osnivač marke

Teksašanin, uz Colina Chapman i Gordona Murraya jedan od najvećih, ako ne i najveći konstruktor trkaćih bolide, koji je unio revoluciju u aerodinamici i korištenju spojlera…

BMW 2002 (1968. - 1975.), ultimativni sportaš s kraja 1960-ih

Sa 100 KS bio je strašan auto, koji je do stotke ubrzavao za 10,6 s i postizao 176 km/h. S neovisnim ovjesom sprijeda i straga, 'brzim' 4-stupanjskim mjenjačem i prednjim diskovima bio je 'zakon' na asfaltu

23. srpnja 1903. isporučen prvi automobil Ford, koja će promijeniti sv

Dr. Ernst Pfenning iz Chicaga naručio ga je samo osam dana ranije, a proizveden je u iznajmljenoj drvenoj tvornici na Mack Avenue u Detroitu…

23. srpnja 1934. rođen Tom Tjaarda, američki dizajner, zvijezda Pininf

Počinje u studiju Ghia, gdje je skrojio lijepi spider za Innocenti, 1960-ih postaje jedna od glavnih dizajnera Pininfarine, a proslavili su ga dizajni Fiata 124 Sport Spider te Ferrarija 330 GT 2+2 i 365 California Spider...

Motocikli iz Maranella: Ferrari je prve sportske uspjehe postigao na d

Od 1932. do 1934. Ferrarijeva motociklistička momčad nastupila je na 91 utrci, pehar podigla 43 puta te osvojila 12 drugih i pet trećih mjesta

23. srpnja 1935. počeo najveći automobilski maraton u povijesti

Francis Lecot je Citroënom 11 CV do 22. srpnja 1936 prešao čak 400.000 km...

22. srpnja 1909. rođen Dorino Serafini, talijanski vozač auto i moto

Na pola utrke u Monzi 1950., u svom jedinom prvenstvenom nastupu u Formuli 1, prepustio je upravljač Albertu Ascariju, koji je završio drugi te je Serafinija za vječna vremena uvrstilo na statističke liste...

22. srpnja 1908. osnovana američka karoseristička radionica Fisher Bod

Prije 111 godina Braća Fred i Charles Fisher, uz pomoć ujaka Alberta, u Detroitu osnivaju jednu od najvažnijih karoserijskih radionica u povijesti automobila, koja 1919. prelazi u okrilje General Motorsa...

Vremeplov: Ford Taunus P3 (1960. - 1964.)

Legendarni 'Badewanne' (Kada), futurističkog stila i klasične koncepcije...

22. srpnja 1894. održana prva autoutrka u povijesti, od Pariza do Roue

Prije 125 godina, na trasi dugoj 127 km, održano je prvo automobilsko natjecanje, koje organizator, dnevni list 'Le Petit', nije nazvao utrkom, sudjelovalo je 26 automobila, a pobijedio je grof De Dion u parnom vozilu vlastite proizvodnje...

21. srpnja 1917. Rapp Motorenwerke preimenovan u BMW

Usred I. svjetskog rata nezadovoljni je inženjer Max Friz napustio Daimler i prešao u minhensku tvrtku Rapp Motorenwerke. BMW je tada bio još 10 godina od početka proizvodnje automobila, no promjenom imena počinje priče o nevjerojatnom o uspjehu te tvrtke...