TESTIRALI SMO

Cupra Ateca 1.5 TSI DSG Boost, provjeren model začinjen detaljima

Prvo kao Seat, a onda i kao Cupra Ateca. Ovaj mladi, novi brend popularnom SUV modelu je dao svježinu, atraktivnost i tehničku zategnutost. Isprobali smo 1.5 TSI varijantu…

Već smo u najavi testa pisali kako je ovaj automobil svima dobro poznat. Kako i neće biti kad je Ateca stigla krajem 2016. S druge stande, dobro nam je znana i njezina tehnička postava. Volkswagen Grupa je i u ovoj priči napravila odličan posao i dobro zagrizla svoj dio kolača u kompaktnom SUV segmentu.

Sve je nekako već dobro poznato, ali je samo dodatno uređeno i naglašeno (Foto: Nikola Jurković)

Seat je prvo ponudio model Cupra Ateca model. To je bilo još u razdoblju dok Cupra nije bila zaseban brend. Taj dodatak tad je značio najsnažniji model u ponudi. Ateca s 4 ispuha, 300 KS, model je to koji je izlazio iz svih gabarita normalnog…

Kasnije se Cupra pojavila kao zasebna marka. Stigla je kod nas 2021. i od tad osvaja kupce, ponajviše s modelom Formentor. Dok Ateca sad nudi opciju više u ponudi marke i malo više doze povišenog SUV modela.

“Exclusive” naplatci u doplati za 702 eura…

Budući da Cupra kao marka njeguje sportski duh i dinamiku, takav je i vanjski štih vozila. Konkretno, Cupra Ateca dobila je naglašenije branike, efektniju ponudu boja i naravno ponudu alu naplataka. Naš testni primjerak stigao nam je u ‘camuflage zelenoj’ nijansi vrijednoj 936 eura u nadoplati. A završnu točku atraktivnosti zaokružuju 19 colni “Exclusive” naplatci (702 eura). Dobro je znati, kako manjih dimenzija naplataka od ovih nema. Sve u ponudi koje su dostupne (6 modela) su 19 cola veličine.

Ateca u ‘camuflage’ zelenoj, za jako profinjen nastup

Interijer je također dobio uređenje u Cupra stilu. Crni krov (229), uz atraktivna alcantara sjedala uvijek bi bili naš izbor. Ni koža, ni obična sjedala već kombinacija alcantare i kože. Brončani detalji koji krase Cupra modele odlično se uklapaju, kako izvana tako i unutra. Kožni volan odličan je na dodir, a u vožnji također dobar posao odrađuje svojom izravnošću.

Zaslon multimedije veličine 9.2″ drugačiji je u grafičkom pogledu i veselijih boja. Možda je više zaigranog stila, a sve odrađuje korektno i uz minimalno čekanje na naredbu. Vozaču još bitnija stvar je virtualni kokpit od 10.25″. Pregledan, s bezbroj opcija, ovo je detalj koji sigurno nitko neće pronaći zamjerku.

Cupra vizuali izgledaju odlično! (Foto: Nikola Jurković)

Suputnici na stražnjem sjedalu uživati će u komociji. Kako za koljena tako i za glavu. Nema padajuće siluete krova, tako da je ovdje sve podređeno funkcionalnosti. Dok prtljažnik broji 510 litara. Jako dobrih, za jedan kompaktni SUV dimenzija 4.381 mm!

510 litara, za obitelj i odlazak na skijaške vikende, solidno!

U pogledu vožnje, zapravo je sve kako smo i opisali duh nove marke. Ateca je dinamičan automobil, koji je ne zazire od agresivnije vožnje. Volan je izravan, a čak i 19 colni naplatci nisu toliki problem na oštećenim cestama. Sve u svemu, Ateca je izbor koji donosi puno opcija.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,9 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-4000/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.381 x 1.841  x 1.615 mm
Međ. razmak: 2.638 mm
Cd: 0,27-0,276
Masa: 1343 kg
Prtljažnik: 510 l
Spremnik: 50 l
Krug okretanja: 10,8 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: zavareni sklop stražnje osovine
Kočnice: samoventilirani diskovi 312 mm/diskovi 272 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/40 R19 96Y

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Na testu: 7,7 l/100 km
CO2: 144 g/km

CIJENA
Benzinci: ATECA 1.5 TSI 110KW DSG BOOST – od 39.373 eura

Dizelaši: Nema u ponudi

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo