Najprije ispitajte tlak goriva, koji treba biti 3 do 3,5 bara. Ako je tlak goriva nizak uzrok može biti u začepljenom filtru goriva, istrošenoj pumpi za gorivo ili zaprljanom filtru…
PITANJE ČITATELJA
Renault Clio 1.2 16V, 75 KS, 2007., 177.000 km. Dok se dobro ne zagrije radi nemirno u leru. Također, nakon šaltanja ponekad ne prihvati gas odmah, slabije vuče nego prije…
ODGOVOR DOKTORA
Najprije ispitajte tlak goriva, koji treba biti 3 do 3,5 bara. Ako je tlak goriva nizak uzrok može biti u začepljenom filtru goriva, istrošenoj pumpi za goriva ili zaprljanom filtru (usisna košara) pumpe goriva u spremniku.
Problem može biti i u zaprljanju brizgaljki. Potom provjerite ispravnost lambda sonde, čiji napon, ako je ispravna, treba oscilirati između 0,1 i 0,9 V.
S obzirom na godine i kilometre, te veliku važnost električne pumpe goriva (nalazi se pri dnu spremnika) i lambda sonde, te razmjerno povoljne cijene (oba sklopa-uređaja oko 500 kn), preporučljivo ih je izmijeniti i preventivno. Motor će bolje raditi i vući, a manje trošiti.
Kod automobila s dosta godina i kilometara, što je pandan vađenja krvi i određivanja krvne slike, preporučljivo je izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora. Po tome se procjenjuje stupanj istrošenja cilindara, karika, sjedišta ventila i ventila.
Prenizak tlak kompresije također može biti uzrok problema. Kod ovog motora, ako je u dobrom stanju, treba biti od 12 do 14 bara. Ako je tlak kompresije niži od 10 bara, preporučljivo je skinuti glavu motora i sanirati problem.