Anti-roll bar je engleski izraz za ono što zovemo balans štangom…
Mnogi vozači nisu ni čuli za ‘anti-roll bar’, no većina ih zna što je to ‘balans-štanga’. Riječ je o istoj stvari (prvi je engleski, drugi njemački termin), torzijskoj (uvojnoj) motki za sprječavanje naginjanja i balansiranje.
Anti-roll bar, odnosno balans-štanga je poprečna torzijska opruga, povezana s ovjesom lijevog i desnog kotača, koja svojim uvijanjem odnosno elastičnim deformiranjem ujednačava opterećenje na lijevoj i desnoj strani automobila i time smanjuje naginjanje karoserije. Zbog toga je balans štanga istodobno i poprečni stabilizator.
Naginjanjem karoserije težište se povisuje i približava vanjskim kotačima. Naime, središte rotacije oko uzdužne osi (valjanje) je vanjski rub vanjskog kotača i težište se pomiče po kružnici. Time se povisuje te gravitacijsko opterećenje (težina) postaje asimetrično.
Naginjanjem karoserije te posljedičnim povišenje težišta i pomicanjem u stranu, na stražnjim kotačima izaziva preupravljivost (overspeed), a prednjim podupravljivost (understeer). Zbog toga balans štanga, sprječavajući naginjanje karoserije, sprječava obje te negativne karakteristike te povećava dinamičku stabilnost i poboljšava upravljivost automobila.