Fokusirajmo se na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za kršenje zakona, od sustava nadzora do pravosuđa. Za najtežu “obijesnu vožnju”, kao u Vruji, treba dosljedno primijeniti odredbe Kaznenog zakona, a izravnu i neizravnu štetu naplatiti od počinitelja, ne od osiguravateljskih tvrtki…
Zašto se Stipe Latković upustio u protuzakonit, nacionalno štetni scenarij devastacije najljepšeg dijela hrvatske obale, što mu u Francuskoj, Španjolskoj, Italiji… ne bi palo na pamet? Iz istog razloga zbog kojeg obijesni vozači teško i bezobzirno krše prometne propise. Zato što je mogao i nije se plašio da će biti kažnjen!
Festival bespravne gradnje u Vrulji može nam pomoći shvatiti da je od svih mjera za sprječavanje devijantnih pojava u društvu, uz teško kršenje zakona, najvažnija mjera povećanje izvjesnosti kažnjavanja. To relativizira i vrijednost sustavnih strategija, programa, edukacija… za sprječavanje svih vrsta marifetluka u društvu.
Zašto se u uzurpaciju i uništavanje hrvatske obale, a slučaj Stipe Latkovića samo je najgori primjer, pored hrvatskih građana, upuštaju i brojni stranci iz uređenih i kulturnih zemalja, što im u vlastitim ne bi ni palo na pamet? Zato što mogu i ne plaše se da bi zbog toga mogli biti kažnjeni!
A zašto gotovo svi naši motociklisti, u gotovo svakoj vožnji u Hrvatskoj, (teško) krše prometne propise? Zašto to rade mnogi mladi vozači prilikom noćnih vožnji, često u svrhu dokazivanja? Zato što mogu i ne plaše se da bi zbog toga mogli biti kažnjeni.
To je bit problema i shvatimo da su neke stvari u Hrvatskoj dobro uređene. Zašto nikom od navedenih ni ne pada na pamet na benzinskoj crpki uliti gorivo i otići, ne plativši, premda nema nikakvog fizičkog nadzora niti prepreka? Zato što to ne mogu bez sigurnih sankcija! Dobro je riješena i sigurnost od krađa u trgovačkim centrima…
Treba li Stipu Latkovića dodatno educirati da treba poštivati zakone, nacionalna dobra i ljepote Lijepe naše, interese svih građana? Jednako kao i motoriste, koji bez pardona voze gradom troznamenkastim brzinama – ne treba. To se podrazumijeva obvezom poštivanja zakona!
Dakle, pustimo sve drugo, fokusirajmo se na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za kršenje zakona, od sustava nadzora do pravosuđa. Za najtežu “obijesnu vožnju”, kao u Vruji, treba primijeniti odredbe Kaznenog zakona, a svu izravnu i neizravnu štetu treba snositi počinitelj, a ne osiguravateljske tvrtke.
Kad to riješimo, Hrvatska će postati pravna država, neće više biti uzurpacije i uništavanja hrvatske obale, a broj poginulih na cestama će se prepoloviti!