Volkswagen of America otkrio je koncept Jetta GLI Performance na ovogodišnjem sajmu Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show u Las Vegasu…
Performansni koncept, biti će izložen zajedno s osam drugih koncepata i modela vozila.
Prvi put lansiran 1984., model Jetta GLI od milja je nazivan “GTI s prtljažnikom” tijekom mnogih generacija. Često dijeleći brojne elemente dizajna eksterijera i performanse hardvera sa svojim rođakom Golfom GTI, Jetta GLI je jednako bila automobil za vozača tijekom gotovo četiri desetljeća svog postojanja.
Odajući počast mnogim godinama u liniji modela, Volkswagenov Design Center California posudio je značajke iz bogate povijesti GLI izvedbe, pojačavajući ih u potpunoj preradi vanjskog izgleda i temelja koncepta Jetta GLI Performance.
“Koncept Jetta GLI bio je prilika za naš tim da izvuče iz naše strasti prema motosportu i stvori viziju koja je još izražajnija i uzbudljivija od serijskog vozila”, rekao je Reto Brun, viši direktor Volkswagen Design Center California. “Širi dizajn karoserije daje ovom GLI konceptu stav o kojem sanja svaki entuzijast, a grafički tretman naglašava njegovu agresivniju prirodu, dok uključuje klasične GLI elemente.”
Izgrađen na Jetti GLI Autobahn iz 2022. sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, koncept GLI Performance ima prednje i stražnje blatobrane koji su 2 cm širi od standardnih, sa stražnjim ventilacijskim otvorima. Šipke inspirirane motosportom spojene su zajedno na profilu kroz veće bočne lajsne. Prilagođeni prednji branik može se pohvaliti povećanim otvorima rešetke, dok stražnja karoserija ima ažurirane umetke rešetke i mišićavu donju masku koja uokviruje dvostruki sportski ispušni lonac automobila. Prilagođena mat crna vinilna folija s temom šesterokuta prelazi u tvorničku nijansu Kings Red Metallic boje automobila.
Gradeći na Volkswagen EA88 Gen 3 motoru, RacingLine je dodao svoj paket performansi temeljen na IS38 turbo motoru. Usisnik hladnog zraka od ugljičnih vlakana R600 i intercooler Performance isporučuju potreban protok hladnog zraka. Snaga se prenosi na prednje kotače preko tvorničkog šest-brzinskog mjenjača spojenog s nadograđenim paketom spojke.
Kako bi vladanje nad 350 KS bilo jednostavno, RacingLine je ugradio svoj Stage 3+ set velikih kočnica sa šest klipnih kovanih čeljusti (BBK).
Naposljetku, kako bi se povećala krutost karoserije, smanjilo progib podokvira i održala točna geometrija ovjesa, dodan je RacingLineov paket podupirača za podvozje. Snagu GLI Performance koncepta stavlja na asfalt set Rotiform Forged “GRZ” Monoblock kotača od 20 cola s prilagođeno izrađenim AERODISC poklopcima.
Nije poznato kakvu će sudbinu ova izvedba imati nakon sajma koji danas završava…
Foto: Volkswagen