Audi e-tron doba elektromobilnosti krenulo je 2018., označavajući početak električne budućnosti za četiri prstena. Od tada ovaj model postavlja standarde u segmentu električnih SUV vozila luksuzne klase…
Novi Audi Q8 e-tron sada se nadovezuje na priču o uspjehu električnog programa vozila marke. Vrhunski električni SUV i crossover impresioniraju svojim optimiziranim konceptom vožnje, poboljšanom aerodinamikom, većom izvedbom punjenja i kapacitetom baterije te povećanim dosegom do 582 kilometra u SUV verziji (u skladu s WLTP) i više do 600 kilometara u Sportback verziji (sukladno WLTP-u). Značajne promjene, posebno na prednjem dijelu vozila, novom vodećem SUV-u daju svježiji izgled.
Od predstavljanja prvog Audi e-tron modela prije otprilike četiri godine i prodaje od 150.000 jedinica, Audi je slijedio sustavnu električnu kartu. Njegov električni portfelj sada se sastoji od osam modela. Do 2026. imat će ih više od 20. U tom će trenutku Audi na globalno tržište izbacivati samo potpuno električne modele. “S našom korporativnom strategijom ‘Vorsprung 2030’, postavili smo fiksni datum za naše povlačenje iz motora s unutarnjim izgaranjem i jasno odlučili da će Audi biti potpuno električna marka u roku od 11 godina,” rekao je Markus Duesmann, predsjednik Upravnog odbora AUDI AG.
“Novi Audi Q8 e-tron, sa svojom poboljšanom učinkovitošću i dometom te profinjenim dizajnom, još je jedna važna komponenta u našem električnom portfelju kako bismo ljude oduševili elektromobilnošću s emotivnim modelima koji su prikladni za svakodnevnu upotrebu.”
Nazivajući ovaj model Q8, Audi jasno ukazuje kako je Audi Q8 e-tron najveći i najbolji od električne postave u SUV formatu marke. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron odmah se na prvi pogled prepoznaju kao potpuno električni modeli. To je zahvaljujući novom prednjem i stražnjem dizajnu s karakterističnom Singleframe maskom, obrnutom rešetkom i lopaticom iznad redizajniranog stražnjeg difuzora, koji sustavno prenose Audijev električni dizajnerski jezik naprijed. Ekskluzivni vrhunac paketa Edition S line je Singleframe rešetka koja je završena u boji karoserije.
Kao Audijev prestižni električni SUV model, Q8 e-tron uvodi novi korporativni identitet s dvodimenzionalnim dizajnom četiri prstena na vanjštini. Kako bi podigao obiteljski logo kao središnji element, Audi ističe lice vozila projekcijskim svjetlom Singleframe. Uz to, Q8 e-tron je prvi model koji ima novi model s oznakom Audi na B-stupu.
Koliko je Q8 e-tron zapravo velik?
Uz duljinu vozila od 4,915 metara, širinu od 1,937 metara i visinu od 1,619 metara za Sportback i 1,633 metra za SUV, Q8 e-tron nudi veliku razinu prostranosti i udobnosti. SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron svaki su dva milimetra niži i 39 milimetara širi. Njegov međuosovinski razmak od 2,928 metara omogućuje puno prostora za noge i na stražnjim sjedalima. Ima velikodušni volumen od 569 litara za SUV i 528 litara za Sportback. Dostupne su i 62 litre u prednjem skladišnom prostoru, tzv. “frunk”.
Pogonski dio, koje su opcije?
Za oba oblika karoserije mogu se odabrati tri varijante pogona s električnim pogonom na sve kotače. Sa svoja dva motora, osnovni modeli Audi Q8 50 e-tron i Audi Q8 Sportback 50 e-tron generiraju 250 kW u boost modu i 664 Nm okretnog momenta, te imaju domet do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback), u skladu s WLTP.
Audi Q8 55 e-tron i Audi Q8 Sportback 55 e-tron generiraju 300 kW u boost modu i 664 Nm okretnog momenta. Njihov domet je do 582 km za SUV i do 600 km za Sportback, u skladu s WLTP. Njihova najveća brzina, kao i Q8 50 e-tron, ograničena je na 200 km/h.
Vrhunski Audi SQ8 e-tron i Audi SQ8 Sportback e-tron pokreću tri motora. Njihova snaga pojačanja iznosi 370 kW (503 KS) i 973 Nm okretnog momenta. Domet modela S je do 494 km za SUV i do 513 km za Sportback. Najveća brzina ograničena je na 210 km/h.
Veći kapacitet baterije i bolje performanse punjenja
Moguće je odabrati dvije veličine baterije. Baterija Q8 50 e-tron ima kapacitet pohrane od 89 neto kilovatsati (95 bruto kWh), dok snažnije verzije Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron imaju 106 neto kWh (114 bruto kWh ). Zahvaljujući prilagodbi sustava upravljanja baterijom, povećan je i kapacitet baterije koji mogu koristiti kupci. Na stanici za punjenje velike snage, Audi Q8 50 e-tron postiže maksimalnu snagu punjenja od 150 kW. S Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, maksimalne performanse punjenja povećavaju se do 170 kW. Velika baterija može se napuniti od deset do 80 posto tijekom otprilike 31-minutnog zaustavljanja punjenja – u idealnim uvjetima to odgovara dometu do 420 kilometara (prema WLTP-u). Na stanici za punjenje izmjeničnom strujom ili wallboxu, Audi Q8 e-tron se puni do 11 kW. Audi nudi opcijsku izmjeničnu izvedbu punjenja do 22 kW.
U idealnim uvjetima, Audi Q8 50 e-tron može se potpuno napuniti za oko devet sati i 15 minuta (22kW: oko četiri sata i 45 minuta) korištenjem izmjenične struje. Brojke velike baterije su oko 11 sati i 30 minuta na 11 kW i šest sati na 22 kW. Audi Q8 e-tron standardno dolazi s funkcijom Plug & Charge. Na kompatibilnim stanicama za punjenje vozilo se autorizira prilikom umetanja kabela za punjenje i aktivira točku za punjenje. Naplata se odvija automatski. Nova usluga punjenja Audi Charging, koja bi trebala biti lansirana 2023. godine i koja će u budućnosti zamijeniti postojeću uslugu punjenja e-tron, omogućit će praktičan pristup do oko 400.000 javnih punionica diljem Europe. Planer rute e-tron pruža pouzdanu podršku pri traženju mjesta za punjenje duž vaše rute.
Lansiranje na tržište u proljeće 2023
Lansiranje na tržište novog Audija Q8 e-tron i Audija Q8 Sportback e-trona, koji će biti dostupni za narudžbu od sredine studenog, planirano je krajem veljače 2023. u Njemačkoj i na najvažnijim europskim tržištima. U SAD-u se model na tržište očekuje krajem travnja. Osnovna cijena za Audi Q8 e-tron u Njemačkoj bit će 74.400 eura.
Foto: Audi