TESTIRANJE SE PRIVODI KRAJU

BMW iX5 Hydrogen odradio testiranja u pustinjskim uvjetima, vodik opet položio!

Foto: BMW

Vozila u BMW iX5 Hydrogen pilot programu, koja je lansirana u veljači ove godine, završila su intenzivnu rundu testiranja po vrućem vremenu u Ujedinjenim Arapskim Emiratima…

Pogonski sustav gorivih ćelija u automobilu pokazao se impresivnim u uvjetima temperatura koje su se penjale do 45°C. I pored velikih količina pijeska i prašine, različitih nagiba i značajnih oscilacija u vlažnosti.

Visoko učinkovit sustav gorivnih ćelija, dva spremnika vodika, električni motor i baterija za napajanje udružili su se sa središnjom upravljačkom jedinicom vozila kako bi pokazali svoje izvanredne performanse i stanje spremnosti. Razvojni tim sa sjedištem u Münchenu ispitao je i funkcionalnost svih električnih sustava u ekstremnim uvjetima i osiguranje snage hlađenja kako bi se omogućila puna izvedba vozila. Vozila su uspjela osigurati dinamiku vožnje po kojoj je BMW poznat.

Vozila iz pilot flote trenutno su u akciji u Europi, Japanu, Koreji, Kini, SAD-u i na Bliskom istoku. Cilj je osvijetliti svakodnevnu upotrebljivost vozila s pogonom na vodik, a osim toga steći važna znanja za razvoj potencijalnog serijskog modela. BMW Grupa koristi pilot flotu za pružanje podrške na regionalnoj razini za razvoj infrastrukture za punjenje goriva koja se može koristiti s tehnologijom punjenja goriva od 700 bara u svim kategorijama vozila – od osobnih automobila i malih kombija do autobusa i teških vozila gospodarska vozila. Sinergije između različitih područja primjene također nude važan prostor za razvoj snažne mreže dobavljača u tehnologiji vodika i smanjenje troškova.

Foto: BMW

BMW iX5 Hydrogen kombinira sposobnost dugih udaljenosti i kratka zaustavljanja za dolijevanje goriva s lokalnom vožnjom bez emisija. Pod uvjetom da je odgovarajući okvir postavljen, tehnologija vodikovih gorivih ćelija ima potencijal poslužiti kao još jedan stup u budućem portfelju pogonskih sustava BMW Grupe.

Kao dio svoje trajne transformacije, BMW Grupa primjenjuje “tehnološki otvoren” pristup kada su u pitanju pogonski sustavi. Tvrtka se stoga prilagođava različitim zahtjevima kupaca, infrastrukturnim standardima te političkim i regulatornim okvirima u različitim regijama svijeta. Ova fleksibilnost stavlja BMW Grupu u poziciju da brzo odgovori na promjenjive zahtjeve na tržištu u bilo kojoj situaciji i da u svakom trenutku predstavi atraktivnu ponudu za što je moguće više kupaca.

Podsjetimo, BMW iX5 Hydrogen ima sustav gorivih ćelija koji stvara izlaznu snagu od 125 kW/170 KS i visoko integriranu pogonsku jedinicu koja koristi petu generaciju BMW eDrive tehnologije (električni motor, prijenos i energetska elektronika grupirani su zajedno u kompaktnom kućištu). Snaga ukupnog pogonskog sustava je 295 kW/401 KS. Vodik potreban za napajanje gorive ćelije pohranjuje se u par spremnika od 700 bara izrađenih od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP). Zajedno, ovi spremnici mogu držati oko šest kilograma vodika. Ovaj kapacitet pohrane daje BMW iX5 Hydrogen domet od 504 km u WLTP ciklusu.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo