u konkurenciji MG4, VW ID.3, Megane E-Tech

Citroën Ë-C4 X pobjedio na testu dugom 1.000 km!

Foto: Citroen

Kako bi rasvijetlio domet i učinkovitost svoje električne ponude, Citroën je angažirao UTAC, globalno poznatu neovisnu grupu, da procijeni položaj ë-C4 X unutar svog konkurentskog okruženja i odgovori na pitanje: “Koji električni model uzima najmanje vremena za prijeći 1000 km?”

Kao odgovor na ovo praktično pitanje koje svaki kupac električnog vozila razmatra, a koje utječe na njihovu sposobnost poduzimanja dugih putovanja, ë-C4 X s autonomijom od 420 km pokazao se najbržim u prevladavanju te udaljenosti. Uspoređen je s modelima Renault Mégane E-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4.

Sposobnost mirnog poduzimanja dugih putovanja jedna je od glavnih prepreka usvajanju električnih modela. Kao odgovor na to, mnoge je proizvođače navelo da ponude modele sa značajnim dometom, ali s težim, skupljim baterijama koje troše više energije. Citroën je, međutim, odabrao drugačiji put, odlučivši se za razumne veličine, kompaktne, lagane i pristupačne baterije. Ovaj izbor pokazao se kao prednost za svakodnevna putovanja na posao, gdje je teška baterija nedostatak. Zajedno s kapacitetom brzog punjenja od 100 kW i učinkovitim motorom, omogućuje miran pristup dugim putovanjima.

Kako bi to ilustrirao, Citroën je surađivao s UTAC-om, vodećom grupom u području automobilskih testova, validacija i certifikacija, globalno priznatih. Pitanje koje im je postavljeno bilo je jednostavno: koliko vremena je potrebno da se prijeđe 1000 km električnim vozilom, točnije ë-C4X? To je pitanje s kojim se kupac suočava kada se suoči sa specifikacijama kao što su veličina baterije, certificirani domet, težina, brzina punjenja itd., bez potpunog razumijevanja kako se to prevodi u korištenje u stvarnom svijetu. Kako bi osigurao referentne točke, UTAC je dobio zadatak provesti test pod strogo sličnim uvjetima s vozilima iz konkurentskog područja ë-C4 i ë-C4X: Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4.

Model Citroën ë-C4 X MG 4 Renault Mégane Volkswagen ID. 3
Battery (kapacitet) 54 kWh 64 kWh          60 kWh 58 kWh
Range WLTP (kombinirano) 420 km 435 km         450 km 425 km
Težina 1.603 kg 1.694 kg        1.670 kg 1.790 kg

Citroën ë-C4 X pokazao se kao najbrži u dovršavanju 1.000 km, s ukupnim vremenom, uključujući punjenje, od 11 sati i 57 minuta. Natjecateljima je za istu udaljenost trebalo između 14 i 67 minuta više. Rezultati, kako pokazuju mjerenja UTAC-a, objašnjavaju se nižom potrošnjom energije i optimiziranim vremenima punjenja, potvrđujući tehničke izbore napravljene za ë-C4 X i, šire, ë-C4.

Uz učinkovite proizvode, Citroën nudi aplikaciju e-ROUTES koja svako dugo putovanje električnim pogonom čini još praktičnijim. Izravno povezan s podacima o vozilu, uvjetima vožnje i statusom punionica, ovaj osobni asistent optimizira kupčevu rutu u stvarnom vremenu. Ova kombinacija proizvoda visokih performansi i inteligentne aplikacije posebno je prikladna za brzi razvoj mreže za punjenje.

“Test koji je proveo UTAC potvrđuje strateške odluke marke Citroën: baterija razumne veličine koja, iako osigurava domet od preko 400 km, smanjuje troškove, potrošnju i omogućuje putovanje na velike udaljenosti bez brige, zahvaljujući učinkovitosti brzog punjenja. Vožnja ë-C4 na dnevnoj bazi, tu učinkovitost potvrđujem u stvarnim uvjetima tijekom svojih putovanja.” zaključio je Thierry Koskas, izvršni direktor Citroëna.

Svakih 100 kilometara vozači su bilježili prosječnu potrošnju (kWh/100km):

Citroën ë-C4 X Concurrent 1 Concurrent 2 Concurrent 3
100 19.6 20.2 21.1 23.3
200 19.4 20.2 20.6 23.1
300 19.4 20.3 20.7 23.0
400 19.4 20.4 20.7 23.0
500 19.5 20.6 20.9 23.1
600 19.6 21.0 21.0 23.1
700 19.8 21.3 21.0 23.2
800 20.0 21.6 21.3 23.3
900 20.1 21.8 21.5 23.3
1000 20.2 21.9 21.6 23.4

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj