Kako bi rasvijetlio domet i učinkovitost svoje električne ponude, Citroën je angažirao UTAC, globalno poznatu neovisnu grupu, da procijeni položaj ë-C4 X unutar svog konkurentskog okruženja i odgovori na pitanje: “Koji električni model uzima najmanje vremena za prijeći 1000 km?”
Kao odgovor na ovo praktično pitanje koje svaki kupac električnog vozila razmatra, a koje utječe na njihovu sposobnost poduzimanja dugih putovanja, ë-C4 X s autonomijom od 420 km pokazao se najbržim u prevladavanju te udaljenosti. Uspoređen je s modelima Renault Mégane E-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4.
Sposobnost mirnog poduzimanja dugih putovanja jedna je od glavnih prepreka usvajanju električnih modela. Kao odgovor na to, mnoge je proizvođače navelo da ponude modele sa značajnim dometom, ali s težim, skupljim baterijama koje troše više energije. Citroën je, međutim, odabrao drugačiji put, odlučivši se za razumne veličine, kompaktne, lagane i pristupačne baterije. Ovaj izbor pokazao se kao prednost za svakodnevna putovanja na posao, gdje je teška baterija nedostatak. Zajedno s kapacitetom brzog punjenja od 100 kW i učinkovitim motorom, omogućuje miran pristup dugim putovanjima.
Kako bi to ilustrirao, Citroën je surađivao s UTAC-om, vodećom grupom u području automobilskih testova, validacija i certifikacija, globalno priznatih. Pitanje koje im je postavljeno bilo je jednostavno: koliko vremena je potrebno da se prijeđe 1000 km električnim vozilom, točnije ë-C4X? To je pitanje s kojim se kupac suočava kada se suoči sa specifikacijama kao što su veličina baterije, certificirani domet, težina, brzina punjenja itd., bez potpunog razumijevanja kako se to prevodi u korištenje u stvarnom svijetu. Kako bi osigurao referentne točke, UTAC je dobio zadatak provesti test pod strogo sličnim uvjetima s vozilima iz konkurentskog područja ë-C4 i ë-C4X: Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4.
Model | Citroën ë-C4 X | MG 4 | Renault Mégane | Volkswagen ID. 3 |
Battery (kapacitet) | 54 kWh | 64 kWh | 60 kWh | 58 kWh |
Range WLTP (kombinirano) | 420 km | 435 km | 450 km | 425 km |
Težina | 1.603 kg | 1.694 kg | 1.670 kg | 1.790 kg |
Citroën ë-C4 X pokazao se kao najbrži u dovršavanju 1.000 km, s ukupnim vremenom, uključujući punjenje, od 11 sati i 57 minuta. Natjecateljima je za istu udaljenost trebalo između 14 i 67 minuta više. Rezultati, kako pokazuju mjerenja UTAC-a, objašnjavaju se nižom potrošnjom energije i optimiziranim vremenima punjenja, potvrđujući tehničke izbore napravljene za ë-C4 X i, šire, ë-C4.
Uz učinkovite proizvode, Citroën nudi aplikaciju e-ROUTES koja svako dugo putovanje električnim pogonom čini još praktičnijim. Izravno povezan s podacima o vozilu, uvjetima vožnje i statusom punionica, ovaj osobni asistent optimizira kupčevu rutu u stvarnom vremenu. Ova kombinacija proizvoda visokih performansi i inteligentne aplikacije posebno je prikladna za brzi razvoj mreže za punjenje.
“Test koji je proveo UTAC potvrđuje strateške odluke marke Citroën: baterija razumne veličine koja, iako osigurava domet od preko 400 km, smanjuje troškove, potrošnju i omogućuje putovanje na velike udaljenosti bez brige, zahvaljujući učinkovitosti brzog punjenja. Vožnja ë-C4 na dnevnoj bazi, tu učinkovitost potvrđujem u stvarnim uvjetima tijekom svojih putovanja.” zaključio je Thierry Koskas, izvršni direktor Citroëna.
Svakih 100 kilometara vozači su bilježili prosječnu potrošnju (kWh/100km):
Citroën ë-C4 X | Concurrent 1 | Concurrent 2 | Concurrent 3 | |
100 | 19.6 | 20.2 | 21.1 | 23.3 |
200 | 19.4 | 20.2 | 20.6 | 23.1 |
300 | 19.4 | 20.3 | 20.7 | 23.0 |
400 | 19.4 | 20.4 | 20.7 | 23.0 |
500 | 19.5 | 20.6 | 20.9 | 23.1 |
600 | 19.6 | 21.0 | 21.0 | 23.1 |
700 | 19.8 | 21.3 | 21.0 | 23.2 |
800 | 20.0 | 21.6 | 21.3 | 23.3 |
900 | 20.1 | 21.8 | 21.5 | 23.3 |
1000 | 20.2 | 21.9 | 21.6 | 23.4 |