Sportski segment ‘hot hatch’ modela oduvijek je imao vojsku obožavatelja, ali tek mali broj prodanih vozila otpada na ove brzance. Otkrivamo šte se nudi kod nas i usporedili cijene…
Vječito pitanje je uvijek bilo, tko je bolji u segmentu kompaktnih sportaša. Jesu li to Azijati ili Europljani? Među našim ljudima dugo je u redu najpopularnijih bio Volkswagen Gofl GTI, a u nazad 10 godina i Megane RS je dobro kotirao u ‘anketama’. Ljubitelji automobila koji dolaze iz dalekog istoka svakako su mislili samo na jedan model – Civic Type R.
Danas je ta priča ipak nešto drugačija. Top izvedbe poprilično su poskupjele, a neki novi proizvođači i njihovi sportski odjeli postali su važan faktor u ovoj borbi. Vjerojatno pretpostavljate, kako mislimo na Hyundai i njihov N odjel. Zato smo usporedili cijene i ono što se nudi od strane domaćih trgovaca.
Za početak, nova Honda Civic Type R nas je zaintrigirala pojavom i performansama (329 KS, 5,4 s do 100 km/h). Za ovu japansku yakuzu novog doba treba izbrojati 68.970 eura! Od azijski aduta izdvojit ćemo Hyundai i30 N, model koji je postao od prvog dana veliki hit i otkriće ljubitelja oktana. Ništa čudno, 2.0-litreni 280 KS stoji 39.785 eura, odnosno 42.705 eura za automatski mjenjač.
Pogled na francuski teritoriji nameće nam samo jedno ime – Renault Megane RS. Domaći trgovci nude završnu ediciju Ultime, koja je limitirana u 1976 primjeraka. Uvijek vrhunskog vozačkog potencijala, 300 KS snažni R.S. juri do 100 km/h za 5,7 sekundi, uz cijenu od 53.490 eura.
Nijemci u ovoj priči nude za početak – Volkswagen Golf. GTI izvedba (245 KS) za 40.567 eura, odnosno moćni Golf R (320 KS) od 59.253 eura. Mercedes-AMG odjel tu ima A 35. Kompakt iz Stuttgarta broji 306 KS (+14 KS) od 66.954 eura. Dok je najmoćniji 2.0-litreni kompakt A 45 vaš ako donesete 82.926 eura. BMW M135i xDrive (306 KS) je prema cjeniku dostupan od 55.113 eura. Na prvu povoljno društvo iz njemačkog govornog područja još od vas traži dodatno prolaženje kroz konfigurator, a to je ono što bitno ruši dobru matematiku na prvu.
Pišite nam, koji bi bio vaš izbor i koji modeli iz ove priče imaju potencijal postati jednog dana istinski klasici.