Kia Motors nedavno je predstavila novi plug-in hibridni Sorento, koji je prva niskougljična izvedba u 18-godišnjoj povijesti ovog globalno vrlo uspješnog sportskog terenca…
Nova izvedba kombinira izuzetnu praktičnost s niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u razredu velikih sportskih terenaca (SUV-D).
Plug-in hibrid je druga elektrificirana izvedba u ponudi novog Sorenta. Nova izvedba kombinira snažan turbobenzinski motor s moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju i uz nulte emisije.
Pritom se plug-in hibridna izvedba može pohvaliti velikom prostranošću i svestranošću, inovativnom platformom koja je temelj 4. generacije Sorenta. Nova platforma i velika karoserija ovoj elektrificiranoj izvedbi jamče prostranu kabinu i pozamašan prtljažnik uz 5 ili 7 sjedala.
Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cijena u Kia Motors Europe, rekao je: “Sorento Plug-in Hybrid upotpunjuje ponudu 4. generacije ovog modela i jedna je od dvije elektrificirane izvedbe namijenjene europskim vozačima. Turbo hibridni pogon poboljšava performanse motora, a ujedno smanjuje svoj utjecaj na okoliš i operativne troškove vozila. Popularnost plug-in izvedbi u Europi i dalje raste, a novi Sorento bit će jedan od najprostranijih, praktičnijih i najsvestranijih elektrificiranih modela na tržištu.”
Prodaja plug-in hibridnog Sorenta u Europi počinje početkom iduće godine, a kao i sve ostale Kije standardno će pružati 7-godišnje tvorničko jamstvo za čitavo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara). Sorento PHEV nije samo »najčišća« izvedba Sorenta u Europi, nego i najsnažnija. Srce ovog ‘turbo hibridnog’ pogona je njegov 1,6-litreni T-GDi motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Motor djeluje u kombinaciji s litij-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom okretnog momenta od 304 Nm.
Sve komponente zajedno hibridnom Sorentu omogućuju ukupno 265 KS i 350 Nm okretnog momenta. Njegov domet na struju dovoljan je većini vozača za obavljanje njihovih kratkih relacija. Homologirani podaci (prvenstveno domet na struju i emisije CO2) bit će poznati prije početka prodaje.
Snaga se na kotače prenosi preko 6-stupanjskog automatskog mjenjača. Mjenjač paralelno omogućava punu snagu motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini i izravan pristup do baterijske snage pri višim brzinama.
Različite inovacije novoj izvedbi Sorenta garantiraju status najnaprednijeg plug-in hibrida brenda Kia. Novi model donosi Kijinu prvu uporabu neovisnog vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno djelovanje i učinkovitost visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorištava novu dvoslojnu strukturu elektro motora od 66,9 kW, što smanjuje buku i vibracije.
Motor donosi Kijine najnovije Smartstream inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promjenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uvjete vožnje. To motoru omogućava djelovanje u različitim ciklusima izgaranja, s optimiziranjem motornih mogućnosti i nižom potrošnjom goriva.
Kijina nova platforma za velike SUV-ove, predstavljena s 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom izvedbom, igra ključnu ulogu u smještanju novog pogona. Ova inovativna struktura i smještaj nudi puno prostora za putnike i prtljagu, s baterijom postavljenom ispod dna kabine.
Zato Sorentova PHEV izvedba nudi izuzetnu prostranost za pet do sedam osoba, kao i njegova hibridna i dizelska izvedba. Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svojem razredu – do 809 litara (sa 7 sjedala) ili 898 litara (s 5 sjedala) s 2 reda sjedala. Kod izvedbe sa 7 sjedala, s podignutih svih 7 sjedala, volumen prtljažnika iznosi 175 litara (u odnosu na 179 litara kod hibridne izvedbe).
Vizualno je Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniranu vanjštinu kao ostale izvedbe, uz dodatak ‘eco plug-in’ oznaka i dodatnu utičnicu za punjenje na desnom boku stražnjeg kraja (na lijevom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se razlikuje od ostalih.
U unutrašnjosti je kabina u odnosu na klasičnu izvedbu većinom nepromijenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna instrument tabla redizajnirana, s novom grafikom i brojačima, koji vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage. Infotainment sustav s 10,25-inčnim zaslonom na dodir donosi nove funkcionalnosti koje vozačima omogućavaju jednostavno lociranje mjesta za punjenje na putu.
Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo tehnoloških inovacija kao ostale izvedbe Sorenta. Infotainment sa zaslonom na dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona s platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™. Na raspolaganju je i BOSE® surround-sound audio sustav s 12 zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima te ambijentalna rasvjeta koja korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvjete u kabini.
Sorento također pruža Kijin inovativni telematski sustav UVO Connect koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući povezivosti zaslona na dodir i njegovog pametnog telefona. Usluge Kia Live omogućavaju prometne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive tačke, kao i detalje o eventualnim parkirnim mjestima uz cestu i na uređenim parkiralištima (uključujući cijenu, lokaciju i raspoloživost) – pored mjesta za punjenje u blizini. UVO Connect također vozačima omogućava slanje rute vozilu prije početka putovanja, kao i provjeravanje lokacije vozila bilo kada.
Sorento Plug-in Hybrid nudi različite Kijine napredne asistencijske sustave ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) koji doprinose većoj sigurnosti. Na raspolaganju su sustav za sprječavanje naleta (FCA – Front Collision Alert) s prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila te »FCA raskrižje« (FCA Junction) koji prepoznaje vozila na raskrižjima tijekom skretanja, sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu (BVM – Blind Spot View Monitor), pregled okoline vozila (SVM – Surround View Monitor) i sustav za sprječavanje sudara s vozilima u mrtvom kutu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), inteligentni sustav za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat (SCC) s funkcijom Stop&Go i navigacijski radarski tempomat (NSCC – Navigation based Smart Cruise Control), sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LFA), upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i pomoć kod vožnje na autocesti (HDA – Highway Driving Assist).
Također nudi sustav za pomoć kod vožnje unatrag (RVM) s asistencijom kod parkiranja unatrag (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistencijom kod sprječavanja sudara kod vožnje unatrag (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Sorentov sustav za sigurno napuštanje vozila (SEW – Safe Exit Warning) prepoznaje vozila ili bicikliste koji dolaze straga ili s boka kada je Sorento parkiran ili miruje, a pored toga putnike zvučno i vizualno upozorava prilikom otvaranja vrata.
Novi Sorento dobio je i Kijin višestupanjski kočioni sustav koji vozilu omogućava ublažavanje posljedica sekundarnih sudara. Sustav automatski koči kada se nakon početnog sudara aktiviraju zračni jastuci čime štiti putnike od sekundarnih čeonih ili bočnih sudara.
Kia Sorento Plug-in Hybrid za Europu će se proizvoditi u tvornici Hwasung u Južnoj Koreji. Prodaja u Europi kreće početkom 2021. godine. Kao i ostale Kije i novi plug-in hibrid Sorento standardno će pružati najduže europsko jamstvo – 7-godišnje jamstvo za cijelo vozilo (uključujući elektro motor i baterijski sklop) i to do 150.000 prijeđenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).