Novi McLaren W1 revolucionarni je nasljednik dva najveća superautomobila ikad – McLaren F1 i McLaren P1TM. Uzdiže McLaren ‘1’ lozu automobila na nove visine u svakom aspektu performansi.
Ultimativni izraz pravog superautomobila, novi W1 stvoren je prema McLaren etosu performansi koje su vodeće u klasi, utemeljen na temeljnim principima koji podupiru svaki McLaren superautomobil: epska snaga primijenjena kroz vrhunsku aerodinamiku i tehnologije lagane šasije; najviše razine dinamičke izvrsnosti i najčišća povezanost vozača; savršeno okruženje za vozača, za sve situacije u vožnji; i zadivljujuću vizualnu i slušnu dramu.
Sva značajna i renomirana McLaren stručnost u inženjeringu laganih i aerodinamičkih performansi, nadahnuta godinama inovacija utrka i načinom razmišljanja tvrtke o Svjetskom prvenstvu, primijenjena je na W1. Inženjerski tim koji stoji iza novog modela McLaren Ultimate doprinio je 16 naslova svjetskog prvaka McLaren Formule 1 u kategorijama vozača i konstruktora. Ova stručnost kao dio većeg tima rezultirala je najfokusiranijim superautomobilom koji je McLaren ikada napravio, ali također i jednim s velikim rasponom mogućnosti.
“McLaren W1 je slavlje izvrsnosti kultnih McLaren F1 i McLaren P1TM i manifestacija McLaren načina razmišljanja o Svjetskom prvenstvu. S našim novim ultimativnim superautomobilom, ponovno pomičemo granice stvarnih performansi superautomobila s epskim hibridnim pogonskim sklopom koji uključuje naš potpuno novi MHP-8 V8 motor, najnapredniju aerodinamičku platformu od svih McLarenovih cestovnih automobila i opsežnu upotrebu naprednih laganih materijala. To nam omogućuje stvaranje vrhunskog iskustva vožnje na stazi iz istog automobila koji pruža neusporediv užitak vožnje na cesti.
“Aerodinamika izvedena iz Formule 1, čisti pogon na stražnje kotače i McLaren hidraulično upravljanje performansama pokazuju pristup marke svrhovitim inovacijama kao trkaće tvrtke koja uvijek pruža najbolje moguće performanse. Stoga ne čudi da je novi W1 naš automobil s najbržim hodom i najbržim ubrzanjem koji je dopušten za vožnju na cestama. Također pruža najčišću vezu s vozačem ostajući vjeran načelima koja podupiru vrhunsko iskustvo vožnje superautomobila. Ovo je stvarno automobil koji je samo McLaren mogao stvoriti.” opisuje novi model Michael Leiters, glavni izvršni direktor McLaren Automotive.
W1 je superautomobil za sve prilike; više od bilo kojeg drugog McLarena, jednako je kod kuće na cesti i stazi, a kao McLarenov superauto koji je do sada dozvoljen za promet s najbržim krugom i najbržim ubrzanjem, uzbudljiv je za vožnju bez obzira na okolnosti.
Užitak vozača od kojeg trne kralježnica osiguran revolucionarnim novim aerodinamičkim dizajnom modela W1 s visokim pritiskom, niskim otporom i efektom tla dodatno je poboljšan jedinstvenim procesom transformacije iz načina rada Road u način rada Race za vožnju na stazi: visina vožnje W1 smanjuje se (za 37 mm sprijeda i 17 mm straga), a sustav za podizanje učvršćuje ovjes. Prednja i stražnja aktivna krila su raspoređena, a McLaren Active Long Tail se proteže unatrag do 300 mm kako bi pomogao u stvaranju potisne sile od 1.000 kg dostupne u W1.
Potpuno novi MHP-8 4,0-litreni twin-turbo V8 motor koji debitira u W1 uparen je s E-modulom velike snage za pružanje blještave brzine. Epska snaga ovog potpuno novog hibridnog pogonskog sklopa visokih performansi od 1275 KS i McLarenova neumoljiva predanost laganom inženjeringu rezultirali su razinama performansi koje su prije bile dostupne samo superautomobilima i trkaćim automobilima samo za stazu.
Baš kao što naziv W1 slavi McLarenov način razmišljanja o Svjetskom prvenstvu, datum javnog predstavljanja automobila također je odabran imajući ovo na umu: 6. listopada 2024. Baš taj datum je 50. obljetnica otkako je Emerson Fittipaldi zapečatio McLarenovo prvo Svjetsko prvenstvo Formule 1 za vozače i konstruktore.
U srcu W1 je potpuno novi hibridni pogon visokih performansi, koji se sastoji od potpuno novog McLaren MHP-8 V8 motora s unutarnjim izgaranjem, potpuno novog E-modula (integrira električni motor radijalnog fluksa i upravljačku jedinicu motora) i 8-stupanjski mjenjač s E-rikvercom. Snaga i okretni moment dolaze samo na stražnje kotače, preko E-diferencijala.
928 KS novog V8 i 347 KS E-modula kombiniraju se kako bi proizveli 1275 KS, dajući W1 dosad najveću izlaznu snagu od bilo kojeg McLarena i stavljajući ga iznad svih ključnih konkurenata. Projektiran za epsku isporuku snage i performanse koje oduzimaju dah, pogonski sklop u kombinaciji s težinom vozila od 1.399 kg daje zadivljujući omjer snage i težine od 911 KS po toni za W1 – najveći do sada za bilo koji McLaren koji je dozvoljen za promet na cestama i što je još važnije, najbolji u klasi.
Ova ogromna količina snage, zajedno s ukupnim okretnim momentom od 1340 Nm i trenutnim odzivom na gas iz E-modula, W1 daje zapanjujuće brojke ubrzanja: 0-100 km/h za 2,7 sekundi, 0-200 km/h moguće je za samo 5,8 sekundi, a 0-300 km/h može se postići za manje od 12,7 sekundi. Dok je 350 km/h deklarirano najveća brzina!
McLaren je izazvao konvenciju odabirom zadržavanja čistoće šasije sa stražnjim pogonom u automobilu s ovoliko snage i okretnog momenta, u vrijeme kada se konkurenti okreću pomoći s prednjim pogonom. Samo je McLaren mogao uspješno postići ubrzanje ove veličine s dinamičkim performansama koje se mogu mjeriti u superautomobilu sa stražnjim pogonom, zahvaljujući svom opsežnom naslijeđu u Formuli 1 koja isključivo raspoređuje snagu kroz stražnje kotače kako bi dosegla vrhunac performansi i ultimativnu preciznost upravljanja.
Twin-scroll turbopunjači u W1 optimizirani su za pružanje veće vršne snage i okretnog momenta od prethodnih komponenti, dostupni u cijelom rasponu broja okretaja i poboljšanog odziva već od 2500 o/min.
Ispušni sustav ima cjevaste razvodnike koji su dizajnirani da maksimiziraju angažman vozača kao i performanse, s dugim klipovima jednake duljine podešenim da stvaraju poseban zvuk dok se brzina motora približava svom elektroničkom ograničenju od 9200 okretaja u minuti.
Svaki W1 dolazi kao standard sa sveobuhvatnim jamstvom [4 godine/vozilo s neograničenom kilometražom; 6-godina/75.000 km HV baterija] i 4-godišnji uključeni servisni plan koji nadopunjuje jedinstveno iskustvo vlasništva.
Novi hibridni pogonski sklop razvijen je prema ciklusu održavanja sličnom V6 hibridnom pogonskom sklopu, a raspored servisa za W1 slijedit će ciklus od 12 mjeseci. To je u skladu s McLaren serijskom proizvodnjom superautomobila, a ne s rasporedima mnogih automobila usmjerenih na stazu koji imaju smanjene servisne intervale na temelju broja sati rada.
Prve isporuke modela McLaren W1 očekuju se u prvom kvartalu 2025.